کتاب مقدمه ی کرامول

Introduction to Cromwell
نکاتی در باب درام رمانتیک
کد کتاب : 3053
مترجم :
شابک : 9786008058410
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1827
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب مقدمه ی کرامول اثر ویکتور هوگو

ویکتور هوگو در «مقدمه ی کرامول؛ نکاتی در باب درام رمانتیک» که آن را در دوران جوانی بر نمایشنامه کرامول نوشته است، چند اندیشه اساسی را از جهات گوناگون مطرح می کند. او در این مقدمه، ابتدا تحول ادبیات را با توجه به تحول تاریخ مد نظر قرار می دهد و سپس به مسائل حساس دوران مدرن (قرن نوزدهم) می پردازد و گروتسک را به عنوان عنصری جدید قلمداد می کند که وارد عرصه هنر شده است. از دیدگاه هوگو، گروتسک و والا دو جنبه اساسی درام اند، شعر غنایی و شعر حماسی مشخصه دو عصر گذشته بوده و درام، فرم ادبی دوران مدرن است.

مجموعه آرایی که هوگو در این مقدمه می آورد به عنوان بیانیه جنبش رمانتیک در ادبیات و تئاتر شهرت یافته و اهمیت خاصی پیدا کرده است. او در این مقدمه چند باور اساسی را از جهات گوناگون مورد بحث قرار می دهد. ابتدا تحول ادبیات را با توجه به تحول تاریخ در نظر می گیرد و سپس با مرور سه دوره تمدن انسانی، یعنی دوران ابتدایی، دوران باستان و دوران مدرن به مسائل حساس دوران مدرن یعنی قرن نوزدهم می پردازد.

کتاب مقدمه ی کرامول

ویکتور هوگو
ویکتور هوگو، زاده ی 26 فوریه 1802 و درگذشته 22 می 1885، شاعر، داستان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی بود.ویکتور دوران کودکی را در کشورهای گوناگونی گذراند. او مدت کوتاهی در کالج اشراف در مادرید اسپانیا درس خواند و در فرانسه تحت آموزش معلم خصوصی خود، پدر ریوییر، قرار گرفت.هوگو سرودن شعر را با ترجمه ی اشعار ویرژیل آغاز کرد و همراه با این اشعار، قصیده ای بلند در وصف سیل سرود. نخستین مجموعه اشعار او در سال 1822 و در بیست سالگی، و نخستین رمانش در سال 1826 به چاپ رسیدند.هوگو در سال 1822 با آدل فوشه، د...