کتاب زمستان

Winter
کتاب دوم از مجموعه ی فصل ها
کد کتاب : 30671
مترجم :
شابک : 978-6006395951
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

زمستان
Winter
کد کتاب : 40928
مترجم :
شابک : 978-6226661904
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب زمستان اثر الی اسمیت

کتاب «زمستان» رمانی نوشته ی «الی اسمیت» است که اولین بار در سال 2017 به چاپ رسید. زمستان، فصل سرمای سخت، و زمین و آب های یخ زده است. و اکنون مادر «آرت» چیزهایی می بیند، درست مانند خود او. وقتی چهار نفر—غریبه و خانواده—در خانه ای با پانزده اتاق در «کورن وال» برای کریسمس گرد هم می آیند، آیا جای کافی برای همه وجود خواهد داشت؟ زمستان باعث می شود چیزهایی که قبلا از نظر پنهان بودند، اکنون به چشم آیند. «الی اسمیت» در کتاب «زمستان» با نگاهی خردمندانه، پراحساس و بی تعارف به حقیقت های پیدا و پنهان زندگی می پردازد و داستانی را ارائه می کند که ریشه ای عمیق در تاریخ، خاطرات، هنر و عشق دارد.

کتاب زمستان


ویژگی های کتاب زمستان

از کتاب های برگزیده سال به انتخاب «کتابخانه عمومی نیویورک»

الی اسمیت
الی اسمیت زادهٔ ۱۹۶۲ ، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار اسکاتلندی است. او برندهٔ جوایز ادبی مهمی هم‌چون جایزه‌ی ادبی کاستا بوک ، جایزه‌ی ادبی گلداسمیت ، جایزه‌ی ادبیات داستانی زنان ، و ... بوده‌است. اسمیت در سال ۲۰۰۷ به عضویت انجمن سلطنتی ادبیات درآمد و در سال ۲۰۱۴ برای خدماتش به ادبیات، نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.الی اسمیت تنها نویسندهٔ دنیاست که تاکنون توانسته چهار بار فینالیست جایزه ادبی من بوکر شود. سباستین بَری، شاعر و نویسندهٔ صاحب&zwn...
نکوداشت های کتاب زمستان
A stunning meditation on a complex, emotional moment in history.
تأملی خیره کننده بر لحظه ای پیچیده و احساس برانگیز در تاریخ.
Time Time

Once again Smith has balanced darkness with light, bleakness with hope.
«اسمیت» یک بار دیگر تاریکی را با نور، و استیصال را با امید به تعادل رسانده است.
NPR NPR

Smith is one of the rarest creatures in the world: a really fearless novelist.
«اسمیت» یکی از کمیاب ترین موجودات در دنیا است: یک رمان نویس واقعا بی باک.
Chicago Tribune Chicago Tribune

قسمت هایی از کتاب زمستان (لذت متن)
عشق مرده بود. مرگ مرده بود. چیزهای بی شمار دیگری همه مرده بودند. بعضی، اما، نمرده بودند، یا هنوز نمرده بودند. زندگی هنوز نمرده بود. انقلاب نمرده بود. برابری جنسیت و نژاد هنوز نمرده بود. نفرت نمرده بود.

تصور کن شبح همه ی این چیزهای مرده دنبالت کرده باشد. تصور کن با شبح یک گل، تسخیر شده باشی. نه، تصور کن با شبح (اگر چیزی به نام شبح به جای خیال و تصور وجود داشته باشد) یک گل، تسخیر (اگر چیزی به نام تسخیر کردن، به جای روان رنجوری و روان پریشی وجود داشته باشد) شده باشی.

سیاره ی کوچک خودش را داشت، در دنیای ریز میکروسکوپی مخصوص خودش بود، انگار دور و اطراف، و روی دسته ای از شاخه های گل های ارکیده ی مرده و خاک گرفته فرود بیاید، ولی از هر سر بودا که «سوفیا» تا به حال با آن برخورد کرده بود، شفقت و محبت بیشتری ساطع می کرد، یا بیشتر از هر سر نقاشی شده از الهه ی عشق «کیوپید»، یا از هر مجسمه ی نوزاد بهت زده ی کریسمس.