کتاب فکر،کودک،فلسفه

Thought, child, philosophy
(آغازی برای پرورش تفکر کودکان)
کد کتاب : 32280
شابک : 978-9642028009
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب فکر،کودک،فلسفه اثر غلامرضا حیدری ابهری

"فکر، کودک، فلسفه" مجموعه ای است پنجاه و پنج جلدی از "غلامرضا حیدری ابهری" که برای شکوفایی و رشد اندیشه ی فلسفی کودکان به نگارش درآمده است. این اثر ارزشمند با ارائه ی پنجاه و پنج موضوع مختلف، که هرکدام نهال تفکر ویژه ای را در ذهن کودک می کارند، کمک می کند تا کودک از نیروی ذهن خود استفاده کند و به مسائل مهمی که در این کتاب آورده شده، بیاندیشد. "غلامرضا حیدری ابهری" در مجموعه ی "فکر، کودک، فلسفه"، تلاش کرده تا تفکر کودک را به موضوعات منطقی، فلسفی، اخلاقی و اجتماعی نزدیک کند و آنگاه که ذهن کودک با این مسائل دست و پنجه نرم کرد، فرصت شکوفایی اندیشه و ذهن در اختیار کودک قرار بگیرد.
قوای اندیشه، یکی از ارزشمندترین قابلیت هایی است که انسان را از سایر موجودات جدا می کند، بنابراین لازم است که به اندیشه نیز، همچون رشد جسمی و سلامت بدن کودک توجه شود. اندیشه ورزی، ذهن کودک را سالم نگه می دارد و به آن رشد می دهد. علاوه بر این کتاب های "فکر، کودک، فلسفه" به قلم "غلامرضا حیدری ابهری"، از رنگ و لعابی بومی برخوردار هستند و والدین می توانند اطمینان داشته باشند که ذهن کودک آن ها، با مسائلی که در کشور و فرهنگ ایرانی و اسلامی حائز اهمیت است، درگیر خواهد شد. از جمله موضوعاتی که در مجموعه کتاب های "فکر، کودک، فلسفه" به آن ها پرداخته شده می توان به درک تفاوت میان موجودات جهان، قانون علیت، فهم تشابه اشیا، آشنایی کودک با مفاهیم کمال و نقص و ده ها موضوع دیگر اشاره کرد که هر کدام به ایجاد درک بهتری از جهان پیرامون کودک کمک می کنند.

کتاب فکر،کودک،فلسفه

غلامرضا حیدری ابهری
غلامرضا حیدری ابهری، (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان است.او تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند. به خاطر علاقه به علوم دینی، تحصیلات دورة دبیرستان را نیمه تمام رها کرد و به شهر قم رفت. در حوزه علمیه قم، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و از اساتید بزرگ حوزه بهره برد. وی سه سال نیز در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ می‌داد و سه سال با دارالحدیث همکاری می‌کرده‌است. غلامرضا حیدری ابهری، از سال ۱۳۸۶ در...