کتاب از کرونا و دیگر شیاطین

Corona Memories
خاطرات روزهای کرونایی
کد کتاب : 33023
شابک : 978-6222342036
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب از کرونا و دیگر شیاطین اثر محمدعلی ابطحی

"از کرونا و دیگر شیاطین" به قلم "محمدعلی ابطحی"، "خاطرات روزهای کرونایی" این فعال سیاسی و نویسنده ی ایرانی است که در دوران همه گیری بیماری کووید 19، توسط وی به ثبت رسیده است. زمانی که "محمدعلی ابطحی" نگارش این خاطرات را آغاز کرد، هرگز گمان نمی برد که به چنین معضل جهانی و درازمدتی تبدیل گردد و این بیماری را نیز یک مهمان چند روزه تصور می کرد. غافل از اینکه این مهمان آمده که بماند و قصد رفتن هم ندارد! تا جایی که نویسنده به نوشتن "از کرونا و دیگر شیاطین" هم خاتمه می دهد و ویروس هنوز که هنوزه گریبان گیر صاحب خانه است.
"محمدعلی ابطحی" این "خاطرات روزهای کرونایی" را با زبان طنز و طعنه و لطیفه های متداول دوران کرونا به نگارش درآورده و علاوه بر مشاهدات اجتماعی خود، گریزی به دنیای سیاست و رجال سیاسی نیز زده و حاشیه هایی از رویدادها و وقایع خبری که در این دوران به طور برجسته جلوه نمودند نیز ارائه کرده است. به سبب قالب نگارش کتاب که خاطره نویسی و روزمره نگاری بوده، فضای کتاب "از کرونا و دیگر شیاطین" بسیار صمیمی و گرم است و به دلیل بیان ساده و دور از تکلف آن بسیار شیرین و خواندنی جلوه می کند. به سبب ماهیت درگیرکننده و شرایط بحرانی که کشورمان و دیگر کشورهای جهان درگیر آن بود، ممکن است رویدادهای اجتماعی و سیاسی مختلفی در میدان دید ما قرار نگرفته باشند؛ بنابراین خوانندگانی که می خواهند گوشه چشمی به این وقایع و همچنین مقایسه ای از ابتدای اعلام رسمی کرونا با امروز و برهه های پیش رو داشته باشند، این اثر را بسیار مفید و جذاب خواهند یافت.

کتاب از کرونا و دیگر شیاطین

محمدعلی ابطحی
سیدمحمدعلی ابطحی (زاده ۷ بهمن ۱۳۳۸ مشهد) روحانی، سیاستمدار و وبلاگ‌نویس ایرانی است، که هم‌اکنون بعنوان رئیس مؤسسه گفتگوی ادیان فعالیت می‌کند و از اعضای مجمع روحانیون مبارز بشمار می‌آید.وی در دولت هفتم (سید محمد خاتمی) ریاست دفتر رئیس‌جمهور را برعهده داشت، در دولت هشتم در فاصله سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ بعنوان معاون امور حقوقی و مجلس رئیس‌جمهور فعالیت می‌کرد و از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ نیز مشاور رئیس‌جمهور بود.محمدعلی ابطحی فرزند سید حسن ابطحی در ۷ بهمن ۱۳۳۸ در مشهد زاد...
دسته بندی های کتاب از کرونا و دیگر شیاطین
قسمت هایی از کتاب از کرونا و دیگر شیاطین (لذت متن)
وقتی رسما اعلام شد کرونا به ایران آمده است، همه خزیدیم به گوشه خانه ها و هر روز بیشتر از دیروز از اتفاقات و تاثیرات کرونایی بر ایران و جهان تقریبا شاخ در می آوریم. من از اول کرونا تا دو ماه هر روز خبر ها و خاطرات و حال و هوای آن روزها را با طعم سیاست و طنز نوشتم. ایران و دنیا در حال تغییر، روزهای تاریخی و عجیبی بود که باید ثبت می شد.