کتاب فلسفه به زبان ساده

Philosophy: A Beginners Guide
کد کتاب : 34028
مترجم :
شابک : ‎964-6980368‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 462
سال انتشار شمسی : 1383
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه به زبان ساده اثر جنی تیچمن

کتاب "فلسفه به زبان ساده" در رویکرد خود برای معرفی فلسفه منحصر به فرد است. فصل‌های مختصر و مستقل آن بهشکلی باور نکردنی فوق العاده عمل می کنند. این متن عاری از اصطلاحات خیلی پیچیده است و سعی شده در برگردان فارسی نیز سادگی متن حفظ شود. این اثر "جنی تیچمن" است و "اسماعیل سعادتی " وظیفه ترجمه آنرا بر عهده داشته است.
کتاب "فلسفه به زبان ساده" برای افرادی که قبلا ارتباط کمی با فلسفه داشته‌اند یا اصلا ارتباطی نداشته‌اند، بسیار مورد فوق العاده ای است.
این کتاب "فلسفه به زبان ساده" تمام جنبه‌های فلسفه را پوشش می‌دهد که امروزه برای هر کسی پیامد دارد. سه شاخه اساسی فلسفه (متافیزیک، معرفت شناسی و اخلاق) پوشش کافی داده شده است که از انبوهی از فیلسوفان شامل شده است. حتی یک فصل جالب در مورد فلسفه علم وجود دارد که بسیار خوب نوشته شده است. در پایان کتاب ضمیمه ای وجود دارد که مملو از شرح مختصری درباره فیلسوفان دوره های مختلف است.
در این نسخه جدید، اصلاح شده و توسعه یافته متن محبوب دانشجویی، تیچمن و ایوانز فلسفه را همانطور که در کالج ها و دانشگاه های رایج مطالعه می شود معرفی می کنند. نویسندگان با فرض عدم تماس قبلی با فلسفه، خواننده را از محوری ترین و مهم ترین پرسش های فلسفه، از جمله ماهیت هستی، دانش، آزادی، فمینیسم، خدا، اخلاق، سیاست، علم، عقل، منطق و اهداف انسانی راهنمایی می کنند.

کتاب فلسفه به زبان ساده

جنی تیچمن
جنی تیچمن (1930 - 12 سپتامبر 2018) فیلسوف استرالیایی-بریتانیایی بود و بیشتر در زمینه اخلاق می نوشت. او در سال 1930 در ملبورن، استرالیا متولد شد و از کودکی در کلنی هنرمندان مونتسالوات زندگی کرد. او با استاد و مفسر سیاسی ماکس تیشمان ازدواج کرد. او بیشتر در کالج موری ادواردز، کمبریج، که قبلاً به آن New Hall می گفتند، تدریس می کرد و در آنجا به عنوان یک عضو برجسته امریکا درآمد. وی برای مدت کوتاه تری در استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا تدریس کرد. وی از سال 1957 تا 1960 در کالج سامرویل، آکسفور...
دسته بندی های کتاب فلسفه به زبان ساده
نکوداشت های کتاب فلسفه به زبان ساده
It is gracefully written and beautifully organized, making it a pleasure to read
به زیبایی نوشته شده است و به زیبایی سازماندهی شده است که خواندن آن را لذت بخش می کند
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب فلسفه به زبان ساده (لذت متن)
هر گاه می کوشیم تا دریابیم که جهان چیست؛ آن گاه که در تکاپوییم تا جهان را شرح و توصیف کنیم، در پی آنیم که معنا و مقصود جهان را دریابیم. اگر کشف شود که جهان مقصود و منظوری دارد، می خواهیم آن منظور را بفهمیم. پس می توان گفت که در انسان گرایشی نیرومند برای یافتن معنای زندگی و جهان وجود دارد و فیلسوف کسی است که فعالیت هایش نیز هم سو با این نیاز است. انسان از طریق علوم مختلف نیز به فلسفه نیازمند است؛ چرا که علوم و دانش های بشری در جنبه های مختلفی به فلسفه نیازمندند. به طور کلی فلسفه در پی یافتن تصویری کلی از عالم است و بر حسب نتایجی که می گیرد، این تصویر را رسم می کند. تصویری که در هیچ جای دیگری قابل رسم نیست.