کتاب خوانش تصاویر دستور طراحی بصری

Reading Images
  • 148,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: هنر نو هنر نو
    نویسنده:
کد کتاب : 71869
مترجم :
شابک : 978-9649419190
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خوانش تصاویر دستور طراحی بصری اثر گونتر کرس

پشت جلد کتاب خوانش تصاویر:معتقدیم اغلب از برداشت هایی که از نشانه شناسی تصویری به دست آمده متمرکز بر واژگان تصویری است در واقع دستور طراحی بصری به مناسبتی مانند معنی صریح و معنی ضمنی اهمیت شمایل نگارانه و شمایل شناسانه عناصر موجود در تصاویر، مکان ها و اشیا و پدیده های انتزاعی یا افرادی که در تصویر نمایش داده می شوند توجه می‌کند. در این کتاب تمرکز بر دستور و نحوه تصویر خواهد بود دقیقا همان‌گونه که دستور زبان چگونگی همنشینی چند واژه و تبدیل آنها به جمله واره جمله و سپس متن را شرح می‌دهد دستور تصویری ما نیز به توصیف شیوه‌ای خواهد پرداخت که طی آن عناصر تصویر شده افراد مکان ها و اشیا در قالب گزاره های تصویری ترکیب می شوند گزارش‌هایی که به درجات مختلف پیچیده و گسترده هستند.
به یقین ما اولین کسانی نیستیم که به این موضوع پرداخته ایم؛ با وجود این در مقایسه با مطالعاتیکه در زمینۀ واژگان تصویری صورت گرفته، به مطالعۀ دستور تصویری تاحدودی کم توجهی شده است یا میتوان چنین گفت که این زمینه از زوایای متفاوتی مطالعه شده است.در این میان می توان به تاریخ هنر، مطالعات ترکیببندی صوری و زیباشناختی، روان شناسی ادراک، و حوزۀ مطالعات کاربرد محور اشاره کرد که با تمرکز بیشری به موضوع های کاربردی تر همچون استفاده از اصول ترکیببندی، جهت جلب توجه بیننده به عنصری خاص در پدیده ای تصویری مثلا در تبلیغات و بسته بندی پرداخته اند.

کتاب خوانش تصاویر دستور طراحی بصری

گونتر کرس
گونتر رولف کرس (03 مارس 1940 - 20 ژوئن 2019) یک نشانه شناس استرالیایی بود که رئیس نشانه شناسی و آموزش در گروه فرهنگ ، ارتباطات و رسانه در موسسه آموزش دانشگاه کالج لندن بود. کرس در نورنبرگ آلمان متولد شد و تحت زبان MAK Halliday در استرالیا و لندن به عنوان زبان شناس آموزش دید. او عمدتا به دلیل مشارکت خود در مطالعه چندوجهی بودن مشهور است. او با Theo van Leeuwen Reading Images: The Grammar of Visual Design ، یکی از تأثیرگذارترین کتابها در این زمینه نوشت.کرس به دلیل خدمات به بورسیه تحصیلی ، به عنو...
دسته بندی های کتاب خوانش تصاویر دستور طراحی بصری