کتاب آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند

What Graphic designers & Print supervisors know
کد کتاب : 34623
شابک : 978-6006413938
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند اثر بهرام عفراوی

"آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند" نوشته‌ی "بهرام عفراوی"، کتابی است که در یازده فصل، نکات ضروری و مهم در طراحی گرافیک و نظارت بر چاپ را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد.
نخستین مورد از "آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند"، پرداختن به نکاتی است که در طراحی باید مدنظر قرار بگیرد. این نکات شامل فونت، فرم‌بندی چاپی، کنترل‌های طراحی و آماده‌سازی جهت خروجی، مشکلات عکس و حجم فایل، کنترل طراحی و دیگر موارد جهت چاپ لیبل و جعبه، رنگ در طراحی و ایجاد جلوه‌های ویژه در چاپ است.
در فصل دوم به نکاتی پیرامون لیتوگرافی پرداخته می‌شود و در این راستا فیلم لیتوگرافی و موارد مختلف مربوط به زینک مورد بررسی قرار می‌گیرند. فصل سوم به خطاهای چاپی اختصاص دارد و فصل چهارم و پنجم به ترتیب به حاشیه‌ی چاپ و صحافی می‌پردازد. کالبدشکافی کار چاپی، انواع مختلف چاپ نظیر مستقیم، غیرمستقیم و غیرتماسی، شیوه‌های گوناگون چاپ، نحوه ارزیابی یک کار چاپی و محاسبه‌ی هزینه‌ی یک کار چاپی، مطالبی هستند که "بهروز عفراوی" در فصول ششم تا دهم کتاب "آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند"، به آنها اشاره کرده است.
برای انجام یک کار چاپی با صرفه نیز تکنیک‌هایی در فصل دهم کتاب گردآوری شده که اندازه ماشین چاپ، اندازه سند مناسب، شیوه درست قرار گرفتن کار در سند و استفاده از خروجی مناسب، در زمره‌ی این تکنیک‌ها هستند. فصل یازدهم کتاب "آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند" به ضمائم اختصاص داشته و ابزار ارزیابی، جدول هزینه‌ی قسمت‌های مختلف کار، مواد گوناگون و چاپ‌پذیری آنها، فرم سفارش به چاپخانه و لیتوگرافی و جداول مربوط به قطع‌های کتاب، راهنمای برش کاغذ و شماره‌گذاری فرم‌ها، گوشه‌ای از محتوای ضمائم را تشکیل می‌دهند.

کتاب آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند

بهرام عفراوی
بهرام عفراوی متولد سال 1343،فعالیتش در گرافیک را در سال ۱۳۶۶ و در چاپ ۱۳۷۵ آغاز کرد. از دیگر فعالیت های وی می توان به فعالیت مطبوعاتی از سال ۱۳۷۵با نشریات مختلف از جمله دانشمند، اطلاعات و ... ،جانشین سردبیر نشریه مرزهای بیکران فضا،دارای درجه خوش در خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران سال ۶۶،فعالیت در زمینه طراحی فونت‌های سیستمی ویندوز برای شرکت نرم‌افزاری فرازان سال ۷۲،طراحی حروف برای نرم‌افزار دریچه شرکت نرم‌افزاری فرازان ۷۲،اجرای کامپیوتری فونت‌های نسخ و ثلث برای شرکت...
دسته بندی های کتاب آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند
قسمت هایی از کتاب آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: این کتاب برای کمک به طراحان و ناظران چاپ و همه کسانی که می خواهند کاری نفیس و در خور از خود به جای گذارند نوشته شده است. در واقع آنچه که خواهید خواند گوشه ای از شیوه های حل مشکلاتی است که در فرآیند طراحی تا چاپ اتفاق می افتد. مشکلاتی که ظاهر می شوند شکل ظهورشان با پیشرفت نرم افزارها و ماشین های چاپ تغییر می کند.