کتاب نگاهی تازه به دستور زبان

Grammar
کد کتاب : 34643
شابک : 978-9643290818
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 153
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نگاهی تازه به دستور زبان اثر محمدرضا باطنی

. کتاب حاضر کوشیده است، اساس دستور و دستور نویسی را برای خواننده آشکار کند تا بتواند با نگاهی تازه تر و باز تر به آن ها بنگرد. نویسنده به صورت جداگانه دستور زبان فارسی و انگلیسی را تشریح می کند و به مقایسه ی آن ها می پردازد. او به دنبال این است که مخاطب، علم آن را پیدا کند تا دستور زبانها را قضاوت کند.
در بخشی از کتاب آمده است:
" وقتی جمله های زبان را بررسی می کنیم، پی می بریم که آنها دارای سه نوع ساخت هستند، یا به عبارت دیگر،سه نوع قاعده در ساخت آنها دخالت دارد: ساخت آوائی، ساخت معنائی و ساخت نحوی. وقتی جمله ای را در زبانی به کار می بریم، در واقع بین صوت و معنی رابطه برقرار می کنیم. از این سه عنصر،صوت در حوزه ی ساخت آوائی، معنا در حوزه ی ساخت معنایی و رابطه در حوزه ی ساخت نحوی قرار می گیرد."
این کتاب توسط محمدرضا باطنی نوشته شده و توسط نشر آگه به چاپ رسیده است.

کتاب نگاهی تازه به دستور زبان

محمدرضا باطنی
محمدرضا باطنی زاده ۱۳۱۳، اصفهان، زبان‌شناس، نویسنده و مترجم معاصر ایرانی است.وی در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد.تحصیلات ابتدایی را در اصفهان گذراند. در ۱۲ ساگی به علت بیماری سخت پدر و تنگدستی خانواده مجبور به ترک تحصیل شد و به پادوئی در بازار اصفهان پرداخت. پس از چند سال و هم‌ زمان با کار در یک خرازی ‌فروشی امکان این را پیدا کرد که در مدرسه شبانه ثبت نام کند و تحصیل از سر بگیرد. در ۱۸ سالگی توانست دوره اول دبیرستان را به اتمام برساند و به عنوان معلم به استخدام آموزش و پرورش...
دسته بندی های کتاب نگاهی تازه به دستور زبان