کتاب هفت اورنگ

Haft Orang
قصه های شیرین ایرانی 4
کد کتاب : 34802
شابک : 978-0245069079
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هفت اورنگ اثر جعفر ابراهیمی

این کتاب شامل داستان‌های کوتاهی از «هفت اورنگ» است که به انتخاب و قلم جعفر ابراهیمی(شاهد) بازنویسی و به زبان ساده و روان امروز در آمده است.
کتاب شامل 10 داستان از هفت اورنگ است. هفت اورنگ اثری است به نظم، که در هفت بخش و در قالب مثنوی، توسط عبدالرحمان جامی، شاعر قرن نهم هجری سروده شده. این هفت مثنوی بلند شامل داستان‌هایی حماسی، تاریخی، عاشقانه و تعلیمی به نام‌های سلسله‌الذهب، سلامان و ابسال، تحفه‌الابرار، سبحه‌الابرار، یوسف و زلیخا، لیلی و مجنون و خردنامه اسکندری است. این مثنوی‌ها سرشار از داستان‌ها و حکایت‌های فرعی کوتاهی است که در دل داستان‌های اصی کتاب بیان شده‌اند.

کتاب هفت اورنگ

جعفر ابراهیمی
جعفر ابراهیمی متخلص به «شاهد» شاعر ایرانی است.در سال ۱۳۳۰ در روستای حور (ویلکیج جنوبی)، وابسته به شهرستان نمین اردبیل، به دنیا آمد. دریازده سالگی به همراه خانواده، برای ادامه تحصیل به تهران آمد و در همان‌جا سکونت گزید. تحصیلات خود را در تهران تا دیپلم دررشته ریاضی سپری نمود. درسال۱۳۵۸ فعالیت خودرا درحیطهٔ ادبیات کودک و نوجوان شروع کرد. او که کارمند وزارت دارایی بود، درسال۱۳۶۰ بنا به درخواست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به آنجا منتقل شد و مسؤلیت شورای شعر کانون را به عه...
قسمت هایی از کتاب هفت اورنگ (لذت متن)
روباه گفت: عجله نکن حالا می گویم چه طوری کمکت می کند! تو گفتی که وقتی خیلی خسته می شوی و از پا در می آیی و زمین می خوری، صاحبت شلاقت می زند و نمی گذارد که کمی استراحت کنی؛ درست است؟ روباه گفت: حالا درسی به تو می دهم که اگر خوب آن را یاد بگیری، بعد از این بارت سبک می شود و این قدر عذاب نمی کشی! ولی باید خوب به حرف های من گوش کنی و هرچه می گویم خوب یاد بگیری و به آن عمل کنی. تو بعد از این به جای این که در خشکی خسته بشوی و از پا درآیی و به زمین بیفتی، باید در وسط رودخانه از پا درآیی و توی آب بیفتی.