کتاب ملکه تهی دست

Malake-ye Tohi Dast
کد کتاب : 34809
شابک : 978-6000348847
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ملکه تهی دست اثر محمد میرکیایی

جنگی تمام عیار آغاز شد و ناوگان انگلستان به حمله‌ی شدیدی بر بنادر چینی پرداخت. چینی‌ها که در طول این سال‌ها به ساخت نیروی دریایی قوی اهمیت نمی‌دادند، ناتوان بودند با قدرتمندترین نیروی دریایی جهان، انگلستان، مقابله کنند. در این شرایط، یکی از افسران چینی راه‌حل جالبی را پیشنهاد کرد:

"می‌توانیم تعدادی میمون را به ساحل می‌بریم. به پشت هر میمون هفت فتیله‌ی انفجاری می‌بندیم و با قایق‌ها به سمت کشتی‌های دشمن حرکت می‌کنیم. وقتی نزدیک آن‌ها می‌شویم، فتیله‌ها را آتش می‌زنیم و میمون‌ها را روی عرشه‌های کشتی‌ها رها می‌کنیم. اگر بخت با ما باشد، آتش فتیله‌ها به بشکه‌های باروت می‌رسد و کشتی‌های انگلیسی را منفجر می‌کند."

این طرح عجیب و منحصربه‌فرد، البته با خطرات بسیاری همراه بود و امکان اجرای موفقیت‌آمیز آن قابل بررسی بود. اما در مواجهه با تهدیدات انگلیسی‌ها، چینی‌ها به تصویب این طرح روی آوردند و برای اجرای آن آماده شدند. از این پس، نقش جالب و بی‌نظیر میمون‌ها در جنگ دریایی بین این دو قدرت بزرگ جهان، همچنان بر جنبه‌های مختلفی از تاریخ باقی می‌ماند...

کتاب ملکه تهی دست

محمد میرکیایی
محمد میرکیایی متولد 1352 در تهران است. اودارای مدرک دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام میباشد وعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. از فعالیت های وی می توان بهتالیف44 كتاب در حوزه رمان، داستان کوتاه و تاریخ معاصر و همجنین ترجمه آثاری چون:فرشته گیسوبلند(کره جنوبی) جادو در شهر بازی(بوسنی و هرزگوین) می باشد.