کتاب فاخته ها لانه ندارند

Fakhte-ha laneh nadarand
کد کتاب : 34812
شابک : 978-6000327590
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 110
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب فاخته ها لانه ندارند اثر محمد میرکیایی

اولین سنگ بنای سرمایه داری در روزهایی گذاشته شد که طمع به ثروت منجر به رباخواری و در نهایت ایجاد بانک ها شد. او در کتاب «حماسه استعماری - جلد ششم: فاخته ها آشیانه ندارند» نوشته مهدی میرکایی، به دقت و ماهرانه توضیح می دهد که چگونه دگرگونی نظام مالی و صنعتی در کنار سرمایه داری به وجود آمد و جهان را در خدمت نظام دگرگون کرد. اربابان آنها کتاب میرکایی تصویر روشنی از حضور آفریقا و آمریکا در اپیزودهای گذشته حماسه استعماری ارائه می دهد. حاکمان اروپایی در ابتدا به صورت گروه های بزرگ و سپس به عنوان نیروهای مسلح به سرزمین های تازه کشف شده حمله کردند. هدف آنها چیزی جز انباشتن گنجینه خود از طریق استثمار و استعمار نبود.

فصل‌های «حماسه استعماری» خوانندگان را به سفری هیجان‌انگیز در تاریخ استعمار می‌برد و اقدامات وحشیانه قدرت‌های اروپایی در جستجوی ثروت و سلطه را روشن می‌کند. توصیفات واضح میرکایی تصویر واضحی از حضور آفریقا و آمریکا را ترسیم می کند و تاکتیک های بی رحمانه حاکمان اروپایی را به نمایش می گذارد. این فرمانروایان که از طمع سیری ناپذیر خود رانده شده بودند، گروه های بزرگی تشکیل دادند و لشکرکشی به سرزمین های تازه کشف شده راه اندازی کردند. تنها هدف آنها بهره برداری از منابع این سرزمین ها و جمع آوری ثروت برای خود بود.

روایت میرکیایی به طرز ماهرانه ای داستان خاستگاه سرمایه داری را با وقایع تاریخی استعمار در هم می آمیزد. او به چگونگی تکامل نظام مالی و صنعتی در کنار سرمایه داری می پردازد که در نهایت منجر به ایجاد بانک ها شد. میرکایی با تحلیل کارشناسی خود نشان می دهد که چگونه جست و جوی ثروت، مسیر تاریخ را شکل داده و جهان را به خدمتگزار اربابانش تبدیل کرده است.

"حماسه استعماری" کاوشی فریبنده از جنبه تاریک جاه طلبی و طمع انسان است. توجه میرکایی به جزئیات و تحقیقات دقیق، رویدادهای تاریخی را که دنیای امروز ما را شکل داده است، زنده می کند. کتاب او یادآور این نکته است که پایه های سرمایه داری بر اساس استثمار و استعمار بنا شده است و نقص های ذاتی در سیستم را برجسته می کند.

همانطور که خوانندگان در "حماسه استعماری" جستجو می کنند، مجذوب توانایی میرکایی در انتقال آنها به گذشته می شوند و به آنها اجازه می دهد تا عواقب حرص و قدرت کنترل نشده را مشاهده کنند. میرکیایی از طریق داستان پردازی جذاب خود، میراث مخربی را که از دستیابی به ثروت و سلطه بر جای گذاشته است، روشن می کند.

در خاتمه، «حماسه استعمار - جلد ششم: فاخته ها آشیانه ندارند» نوشته مهدی میرکیایی، کنکاشی هیجان انگیز در خاستگاه سرمایه داری و رابطه درهم تنیده آن با استعمار است. میرکایی با تحقیقات دقیق و داستان سرایی قانع‌کننده‌اش، تصویر واضحی از اینکه چگونه طمع به ثروت منجر به ایجاد بانک‌ها شد و جهان را به خدمتکار اربابانش تبدیل کرد، ترسیم می‌کند.

کتاب فاخته ها لانه ندارند

محمد میرکیایی
محمد میرکیایی متولد 1352 در تهران است. اودارای مدرک دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام میباشد وعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. از فعالیت های وی می توان بهتالیف44 كتاب در حوزه رمان، داستان کوتاه و تاریخ معاصر و همجنین ترجمه آثاری چون:فرشته گیسوبلند(کره جنوبی) جادو در شهر بازی(بوسنی و هرزگوین) می باشد.