کتاب پیامبر (ص) قصه می گوید

The Prophet tells a story
(40 حکایت)
کد کتاب : 36611
شابک : 978-6002512970
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب پیامبر (ص) قصه می گوید اثر غلامرضا حیدری ابهری

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «یکی از بهترین اقدامات تربیتی، معرفی الگو های برتر از سوی والدین و مربیان است. آشنایی با الگو های برتر، میل به کمال را در آدمی بالا می برد، راه رسیدن به قله ها را به انسان نشان می دهد و پیروی از پیام های تربیتی را برای او آسان می سازد. دلیل اهتمام قرآن به بازگویی سیره پیامبران، پاکان و پرهیزکاران نیز همین است.»
همچنین غلامرضا حیدری ابهری آورده: «برماست که به هر بهانه ای، یاد رسول خدا (ص) را در دل کودکان و نوجوانان و جوانانمان زنده کنیم و در هر فرصتی، دل آنان را با یاد پیامبر (ص) معطر سازیم.»
نویسنده با اشاره به این که مسلمانان برای معرفی پیامبر اکرم (ص) از قالب های تکراری استفاده کرده اند، می گوید: با وجود کمبود اسناد و مدارک مربوط به زندگی حضرت مسیح (ع)، نویسندگان مسیحی، قالب های گوناگونی را برای معرفی عیسی(ع) به کودکان و نوجوانان تجربه کرده اند؛ اما با وجود اسناد و مدارک فراوان درباره حضرت محمد (ص)، متاسفانه ما مسلمانان، تنها در چند قالب تکراری، مانند بیان تاریخ و نقل قصه ها به معرفی آن بزرگوار پرداخته ایم.
کتاب «پیامبر (ص) قصه می گوید»، قالب جدیدی در معرفی پیامبر (ص) به کودکان عرضه کرده؛ در این کتاب بچه ها فرصت می یابند تا از زبان پیامبر (ص)، قصه هایی را بشنوند چرا که ایشان به مناسبت های گوناگونی به بیان قصه و حکایت می پرداخت و برخی از این قصه ها در این کتاب آمده است.

کتاب پیامبر (ص) قصه می گوید

غلامرضا حیدری ابهری
غلامرضا حیدری ابهری، (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان است.او تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند. به خاطر علاقه به علوم دینی، تحصیلات دورة دبیرستان را نیمه تمام رها کرد و به شهر قم رفت. در حوزه علمیه قم، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و از اساتید بزرگ حوزه بهره برد. وی سه سال نیز در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ می‌داد و سه سال با دارالحدیث همکاری می‌کرده‌است. غلامرضا حیدری ابهری، از سال ۱۳۸۶ در...