کتاب ذهن در حال رشد

The Developing Mind
چگونه تعامل روابط و مغز ما را شکل می دهد
کد کتاب : 37328
مترجم :
شابک : 978-9644185946
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 808
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ذهن در حال رشد اثر دنیل جی سیگل

کتاب ذهن در حال رشد این اثر بسیار تأثیرگذار اکنون در سومین نسخه اش ویرایش شده، تجدید نظر شده و گسترش یافته و شامل پیشرفت های عمده در این زمینه می شود. این کتاب به پزشکان ، مربیان و دانشجویان درک جدیدی از این که ذهن چیست ، چگونه رشد می کند و چگونه می توانیم رشد سالم و انعطاف پذیر آن را ارتقا ببخشیم ارائه می دهد. . دانیل جی سیگل تحقیقات پیشرفته از چندین رشته را به هم دیگر ترکیب می کند و روش هایی را که طی آنها اساسا فرایندهای عصبی توسط روابط بین فردی در طول زندگی شکل می گیرد ، نشان می دهد. و حتی وقتی تجربیات اولیه بهینه نباشند ، ایجاد ارتباطات عمیق تر با افراد دیگر و و نیز با تجربیات درونی خود، یک منبع قدرتمند برای رشد است. اساتید سودمندی این کتاب را در دوره هایی از روانشناسی رشد و تکامل کودک گرفته تا علوم اعصاب و مشاوره تحسین می کنند.
کتاب ذهن در حال رشد بارها بازبینی شده، مورد نگارش قرار گرفته و به روز شده است تا بتواند جدیدترین مباحث را در خود جای بدهد. آخرین نسخه از آن:
* شامل یافته های بدست آمده از مجموعه عظیمی از تحقیقات اخیر است. بیش از 1000 نقل قول اضافه شده است.
* فرضیه های اصلی عصب شناسی بین فردی را مرور و اصلاح می کند.
* بحث های جدید یا گسترده درباره اپی ژنتیک رفتاری ، شبکه حالت پیش فرض مغز ، علوم اعصاب اجتماعی ، مسائل فرهنگی و جنسیتی ، تئوری ذهن افزوده شده است.

کتاب ذهن در حال رشد

دنیل جی سیگل
دنیل جی سیگل (متولد 17 ژوئیه 1957) استاد بالینی روانپزشکی در دانشکده پزشکی UCLA و مدیر اجرایی انستیتوی میندزایت است.دانیل جی سیگل مدرک پزشکی خود را از دانشکده پزشکی هاروارد دریافت کرد و تحصیلات پزشکی خود را در دوره فوق لیسانس در UCLA با آموزش در کودکان و روانپزشکی کودک، نوجوان و بزرگسال انجام داد.وی به عنوان یک پژوهشگر ملی تحقیقات سلامت روان در UCLA خدمت کرد و به بررسی تعامل خانواده با تأکید بر چگونگی تأثیر تجربیات دلبستگی بر احساسات، رفتار، حافظه اتوبیوگرافیک و روایت پرداخت.
نکوداشت های کتاب ذهن در حال رشد
Readable, thoughtful, and informative.
خواندنی، متفکرانه و آموزنده.
Educational Leadership

A remarkable book
یک کتاب قابل توجه.
Psychiatric Times

Recommended. Graduate students, researchers, professionals; knowledgeable general readers.
این کتاب را به دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، محققان ، متخصصان و خوانندگان عمومی آگاه توصیه می کنم.
Choice Reviews

قسمت هایی از کتاب ذهن در حال رشد (لذت متن)
چگونه یک ذهن می تواند به این طریق ذهن دیگر را تحت تأثیر قرار دهد؟ اگر زندگی ذهنی را متشکل از جریان اطلاعات و انرژی ببینیم، می توانیم نظام های عصبی پیچیده ای را که زندگی ذهنی از آن نشأت می گیرد دارای ابعاد گوناگون مجسم کنیم: بخش هایی از یک نورون منفرد، نورون ها در اتصال های پیوندگاهی (سیناپسی)، گروه هایی از نورون های سامان یافته درون مدارهای خاص، یا نظام هایی نظیر نیمکره چپ و راست مغز. الگوهای جریان اطلاعات و انرژی، از طریق چنین نظام هایی، به آنها اجازه می دهد سطوح پیچیده تری از نظام ها را شکل دهند. نظام یک ذهن چگونه مستقیمآ با نظام ذهن دیگر ارتباط برقرار می کند تا یک «ابرنظام» به وجود آورد؟ درست همان گونه که ما می توانیم اطلاعات را به شکل های گوناگون دریافت کنیم از شفاهی تا مکتوب یا انتقال دیجیتالی از طریق فکس یا پست الکترونیکی انرژی و اطلاعات ذهن نیز می تواند از طریق وسیله های گوناگون از جمله توان های بالقوه فعالیت الکتریکی آکسون های تک نورونی، آزادسازی الگومند پیام رسان های (انتقال دهنده های) عصبی، فضای فیزیولوژیکی عصبی غددّی، و فعال سازی نورونی پیچیده یک نیمرخ شبکه نورونی، منتقل شود.