کتاب باغبان خاک دیگری

Baghban-e Khak-e Digari
کد کتاب : 37572
شابک : 978-6222087296
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 30
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب باغبان خاک دیگری اثر سید علی شجاعی

این اثر نخستین مجلد از سه گانه «زیست اخلاق مدار» برای مخاطبان کودک است که او پس از تالیف سه گانه های «فلسفه برای کودکان» و «مهارت های زندگی برای کودکان» در دست تالیف قرار داده است.
شجاعی در مجموعه تازه خود سعی دارد سه محور مهم و اساسی درباره اخلاق را برای مخاطبان کودک و نوجوان و در قالب داستان تبیین کند. کتاب «باغبان خاک دیگری» که نخستین اثر از این مجموعه به شمار می رود درباره موضوع صبر نوشته شده است و سعی کرده نشان دهد که تعجیل صرف در خواسته ها، تنها منجر به تضییع خواسته است.
داستان این کتاب درباره کودکانی است که دانه های گندم را در گلدان هایشان کاشته اند و در انتظار سبز شدن و خوشه چین کردن آن ها هستند. دانه ها اما با سرعتی که انتظارش را داشته اند سبز نمی شوند. پس دست به کار می شوند تا خورشید و باران را به یاری بطلبند و در ادامه هر موجود دیگری که فکر می کنند منجر به رشد سریعتر دانه ها می شوند، اما در نهایت این دانه ها هستند که به آن ها خبر می دهند برای خوشه چینی باید صبر داشت و هیچ دانه ای زودتر از موعدش سبز نمی شود.
این داستان با لطافت قابل اعتنایی و در تبیین فضیلت صبر به کودکان یاد می دهد که انتظار دریافت نتیجه زودتر از موعد و صبر نداشتن همانند کاشتن دانه ای در گلدان دیگران است.
این کتاب همچنین از تصویرگری های فرهاد جمشیدی نیز استفاده کرده است. تصویرهایی که با ترکیب موقعیت های رئال و سورئال، دنیای خیال انگیز کودکان را به تصویرکشیده و آن را بسیار بزرگتر از آنچه می توان تصور کرد به نمایش در آورده است.
یکی از مهمترین ویژگی های تصویرگری این کتاب درگیر کردن تمامی فضای متن کتاب با تصویر است به گونه ای که مخاطب حس می کند داستان برای تصاویر نوشته شده است.

کتاب باغبان خاک دیگری

سید علی شجاعی
سید علی شجاعی مهندس صنایع، تحلیل سیستم‌ها و قائم مقام انتشارات کتاب نیستان است. او در کارنامه‌ خود بیش از صد اثر چاپ شده در حوزه پوستر، جلد کتاب و نشانه و همچنین صدها یادداشت و تحلیل و گفتگو با رسانه‌ها در حوزه مدیریت فرهنگی،‌ صنعت نشر و کتاب دارد. علی شجاعی مدرس فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، منطق و کلام است و تألیفات متعددی دارد که برخی از آن‌ها به‌شرح زیر است: • انتشار داستان کوتاه Take Me Into Your Dreams, Maria در مجله Grey Sparrow. آمریکا • انتشار داستا...