کتاب ذهنی برای اعداد

A Mind for Numbers
(چگونه در ریاضی و علوم از همه بهتر باشیم)
کد کتاب : 37760
مترجم :
شابک : 978-6226220002
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ذهنی برای اعداد اثر باربارا اوکلی



خواه دانش آموزی باشید که برای تحقق یک شرط ریاضی یا علمی تلاش می کنید ، یا تغییر شغلی را شروع کرده اید که نیاز به مجموعه مهارت های جدیدی دارد ، «ذهنی برای اعداد» ابزار لازم را برای درک بهتر آن ماده ترسناک ارائه می دهد. استاد مهندسی باربارا اوکلی از نزدیک می داند که مبارزه با ریاضیات چه حسی دارد. او راه خود را در دوره های ریاضی و علوم دبیرستان دور زد ، بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به سربازی رفت. وقتی دید که چگونه فقدان مهارت ریاضی و فنی گزینه های خود را به شدت محدود می کند - هم برای ارتقا در ارتش و هم برای جستجوی مشاغل دیگر - با عزمی تازه پیدا شده به مدرسه بازگشت تا ابزار مغز خود را برای تسلط بر موضوعاتی که داده بود دوباره استفاده کند.

در ذهنیتی برای اعداد ، دکتر اوکلی به ما اجازه می دهد تا رازهای یادگیری موثر را در اختیار داشته باشیم - اسراری که حتی دانشجویان فداکار و موفق آرزو می کنند زودتر بدانند. برخلاف تصور عمومی ، ریاضیات به تفکر خلاقانه و همچنین تحلیلی نیاز دارد. اکثر مردم فکر می کنند تنها یک راه برای انجام یک مشکل وجود دارد ، در واقع ، اغلب چندین راه حل مختلف وجود دارد - شما فقط برای دیدن آنها به خلاقیت نیاز دارید. به عنوان مثال ، بیش از سیصد دلیل مختلف شناخته شده در مورد قضیه فیثاغورث وجود دارد. به طور خلاصه ، مطالعه یک مسئله به روش لیزر متمرکز تا زمانی که به یک راه حل نرسید ، یک روش موثر برای یادگیری نیست. بلکه شامل صرف وقت برای کنار رفتن از یک مشکل و اجازه دادن به قسمت آرامتر و خلاق تر مغز است. استراتژی های یادگیری در این کتاب نه تنها برای ریاضیات و علوم ، بلکه برای هر موضوعی که در آن با آن دست و پنجه نرم می کنیم ، کاربرد دارد.

کتاب ذهنی برای اعداد

باربارا اوکلی
باربارا آن اوکلی (زاده گریم ، 24 نوامبر 1955) یک استاد مهندسی آمریکایی در دانشگاه اوکلند و دانشگاه مک مستر است که دوره های آنلاین یادگیری از محبوب ترین کلاسهای MOOC در جهان است. وی در زمینه های مختلف تحقیقاتی، از آموزش STEM، آموزش مهندسی، و شیوه های یادگیری درگیر است.اوکلی به طور مشترک در ایجاد و آموزش نحوه یادگیری: ابزارهای ذهنی قدرتمندی برای کمک به شما در تسلط بر موضوعات سخت، محبوب ترین دوره آنلاین جهان شرکت دارد. وی همچنین کتابی نوشت، "ذهنی برای اعداد: چگونه در ریاضیات و علوم اکسل کنیم" (ح...
نکوداشت های کتاب ذهنی برای اعداد
Superb not only for those who are struggling or who are expert at math, but for readers who wish to think and comprehend more efficiently.
عالی نه تنها برای کسانی که در تلاش هستند یا در ریاضیات تبحر دارند ، بلکه برای خوانندگانی که مایلند فکر و درک موثرتری داشته باشند.
Library Journal Library Journal

An ingeniously accessible introduction to the science of human cognition—along with practical advice on how to think better.
مقدمه ای مبتکرانه و قابل دسترسی در علم شناخت انسان - همراه با توصیه های عملی در مورد چگونگی بهتر اندیشیدن.
Wall Street Journal Wall Street Journal

A wonderful book! How do you come to love math and science, and how do you come to learn math and science? Read A Mind for Numbers. Barbara Oakley is the magician who will help you do both.
یک کتاب فوق العاده! چگونه ریاضیات و علوم را دوست دارید و چگونه ریاضیات و علوم را یاد می گیرید؟ ذهن برای اعداد را بخوانید. باربارا اوکلی جادوگری است که به شما در انجام هر دو کمک خواهد کرد.
Francisco J. Ayala

قسمت هایی از کتاب ذهنی برای اعداد (لذت متن)
آخرین ترفند مهم این است که توجه خود را منحرف کنید. برای مثال دانشجویی توانسته است روزهای غیرتعطیل ساعت چهار و نیم صبح بیدار شود. او با فکر کردن به اینکه صبحانه چقدر لذت بخش خواهد بود این کار را انجام می دهد، نه با این فکر که چقدر خسته است. یکی از داستان های جالب توجه منحرف کردن توجه مربوط به راجر بنیستر می شود. او اولین کسی بود که توانست یک مایل (معادل ۱/۶ کیلومتر) را در کمتر از چهار دقیقه بدود. بنیستر دانشجوی پزشکی بود و نمی توانست هزینه لازم برای مربی شخصی و رژیم خاص دونده ها را تقبل کند. او حتی وقت نداشت بیش از نیم ساعت در روز بدود و آن را هم باید به زور در کنار برنامه های مطالعات پزشکی اش جای می داد. با این حال بنیستر روی اینکه به لحاظ منطقی هیچ شانسی برای رسیدن به هدفش نداشت، متمرکز نشد. در عوض به شیوه خود برای رسیدن به هدفش تمرکز کند. او صبح روزی که توانست در تاریخ ماندگار شود از خواب بیدار شد، صبحانه همیشگی خود را خورد، کارهای لازم بیمارستان را انجام داد و سپس با اتوبوس به محل برگزاری مسابقه رفت.