کتاب پنجره اقلیدس

Euclid's Window
کد کتاب : 38085
مترجم :
شابک : 978-9641652458
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 351
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پنجره اقلیدس اثر لئونارد ملودینو

لئونارد ملودینو از طریق کتاب "پنجره اقلیدس" به طرز درخشان و لذت بخشی ما را به سفری در پنج انقلاب هندسه، از مفهوم یونانی خطوط موازی تا آخرین مفاهیم ابرفضا، هدایت می کند. در اینجا یک تاریخ کاملا جدید، طراوت و جایگزین از ریاضیات وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه سوالات ساده‌ای درباره فضا - در اتاق نشیمن یا در برخی کهکشان‌های دیگر - ممکن است موتور پنهان بالاترین دستاوردها در علم و فناوری بوده باشد.

بر اساس تحقیقات تاریخی گسترده ملودینو؛ مطالعات او در کنار همکارانی مانند ریچارد فاینمن و کیپ تورن و مصاحبه با فیزیکدانان و ریاضیدانان برجسته مانند موری گل مان، ادوارد ویتن و برایان گرین، پنجره اقلیدس ترکیبی خارق‌العاده از تحقیقات دقیق، معتبر و داستان سرایی قابل دسترس و خوش طنز است که استدلالی حیرت‌انگیز اصیل را برای اثبات برتری هندسه ایجاد می‌کند. . برای کسانی که از طریق پنجره اقلیدس نگاه کرده اند، هیچ فضا، هیچ چیز و هیچ زمانی کاملا یکسان نخواهد بود.

کتاب پنجره اقلیدس

لئونارد ملودینو
لئونارد مولودینو (26 نوامبر 1954) فیزیکدان نظری، فیلمنامه نویس و نویسنده آمریکایی است. در فیزیک، وی به خاطر کار در مورد انبساط بزرگ N، روشی برای تقریب طیف اتمها بر اساس در نظر گرفتن یک نسخه نامحدود از مسئله، و به دلیل کار در تئوری کوانتوم نور درون دی الکتریک ها شناخته شده است.