کتاب وقت بودن

Vaght-e Boudan
کد کتاب : 38788
شابک : 978-6008460008
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب وقت بودن اثر جلیل سامان

«معمولا رمان ها، انگیزۀ نگارش فیلمنامه یا نمایشنامه می شوند. رمان ها اغلب عناصر داستانی و جذابیت هایی دارند که کارگردان ها یا تهیه کننده های سینما را متقاعد می سازند که از آنها فیلم یا سریال بسازند. فروش رمان و نقد و نظرهایی که درباره آن نوشته می شود، خود محکی برای ارزیابی و پیش بینی جذابیت یا فروش فیلم ها هستند، اما بد نیست بدانید این رمان براساس یک فیلم سینمایی نوشته شده است؛ فیلمی به همین نام که توسط نویسندۀ کتاب کارگردانی شده است. ایدۀ نگارش رمان از زمانی به ذهنم رسید که خود را در تنگنای محدودیت های تهیه و پخش فیلم «وقت بودن» دیدم. گذشته از آنکه باید ملاحظات رسانه ای را هم رعایت می کردم، اینکه نباید به جایی برمی خورد و کلی باید و نبایدهای دیگر فیلم سینمایی وقت بودن در سال ۸۷ ساخته شد و توانست در چندین جشنوارۀ معتبر جوایزی را به خود اختصاص دهد؛ ازجمله بهترین فیلمنامۀ جشن خانه سینما، سیمرغ زرین بهترین فیلم اول جشنوارۀ فجر و همچنین دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول جشنوارۀ فجر.
بعد از این موفقیت ها، فیلم سینمایی وقت بودن به دلایلی که هنوز برای من هم مشخص نیست چندین سال است که در آرشیو صداوسیما بلاتکلیف ماند و امکان اکران عمومی و حضور در جشنواره های بین المللی را نیز نیافت. نگارش رمان یک سال بعد از تولید فیلم به پایان رسید.»

کتاب وقت بودن

جلیل سامان
جلیل سامان (زادهٔ ٢٢ مهر ١٣۴٨) فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان ایرانی است.شهرت وی به خاطر کارگردانی سه گانه «ارمغان تاریکی- ۱۳۸۹»، «پروانه- ۱۳۹۱» و «نفس- فصل اول ۱۳۹۶» است. هر سه سریال دارای مضمون تاریخی است و رویدادهای ایران را در دهه های پنجاه و شصت هجری مورد توجه قرار می‌دهد. جدیدترین ساخته او سریال زیرخاکی است که در ژانر کمدی تاریخی و در ماه رمضان سال ۱۳۹۹ از شبکه یک سیما پخش شد.
دسته بندی های کتاب وقت بودن