کتاب خاطرات نسل آخر

Khaterat-e Nasl-e Akhar
(3 جلدی)
کد کتاب : 39076
شابک : 978-6004055925
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1503
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب خاطرات نسل آخر اثر جواد مجابی

روزگارم بد نیست. با شادی و اندوهی خجسته، صبورانه روزگار می گذارم و ماندن با مردم ایران و کوشیدن در فرهنگ این کشور را بر هر چیز ترجیح می دهم.
و اما مطالب این کتاب در دو بخش تنظیم شده است: بخش اول شامل دیدارها و آشنایی هایم با آدم های مشهور و گاهی هم نامشهور است. یک دو دیدار در موقعیتی، با شخصیتی معتبر داشته ام که آن برخورد، تأثیری مهم در زندگی من داشته است و یادکرد آن می تواند برای خواننده جالب یا متضمن فایده ای تاریخی و اجتماعی باشد. جدا از دیدارهای اتفاقی، آشنایی های فراوان دیگری هم بوده که بیش تر به مقتضای حرفهٔ ادبی و جریده نگاری صورت پذیرفته است.
در بخش دوم بیش تر به وصف دوستی هایم با هنرمندان و ادیبان معاصر پرداخته ام و خاطره هایی از آن ها روایت کرده ام که نقل آن ها هم برای خودم لذت دارد، هم می تواند سندی باشد سودمند یا روشنی انداز بر عرصهٔ ادبیات و هنر معاصر.
خاطرات نسل آخر روایتی است دست اول و مستند از جریان فرهنگی و اجتماعی نیم قرن اخیر. کوشیده ام تا با صراحت و صداقت تصویری واقعی از روزگارمان در این کشور به دست دهم.

کتاب خاطرات نسل آخر

جواد مجابی
جواد مجابی (به انگلیسی: Javad Mojabi)(متولد ۲۲ مهر ۱۳۱۸ در شهر قزوین) شاعر، نویسنده، منتقد ادبی و هنرهای تجسمی، نقاش، طنزپرداز و روزنامه‌نگار ایرانی است. از او آثار متعددی به چاپ رسیده‌است. همچنین برای مدت کوتاهی سردبیر مجله ادبی دنیای سخن بود.