کتاب تصحیف غربزدگی در جستجوی هویت ملی

Gharbzadegi
کد کتاب : 39752
شابک : 978-9646895577
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تصحیف غربزدگی در جستجوی هویت ملی اثر محمد بقایی (ماکان)

کتاب تصحیف غرب‌زدگی در سال 1385، توسط انتشارات نامک با شمارگان 2750 نسخه در تهران منتشر شد. نویسنده در دو بخش مجزای کتاب، به تفصیل درخصوص نوروز و آئین‌های آن و نیز غرب و غرب‌اندیشی، تعلقات ملی و دغدغه‌های ذهنی، نظام‌های آرمانی، تفکر و اندیشه‌های اقبال لاهوری مطالبی آورده است.
کتاب در قالب 14 مقاله ویک نقد کتاب به انضمام پیشگفتار در 320 صفحه تنظیم شده که مضمون مشترک آنها مسائل فرهنگی چند دهه اخیر است و نویسنده درصدد برآمد در این مقالات، عوامل مخرب و عناصر سازنده هویت ملی را تحلیل کند. از همین رو به برخی از تضادهای موجود در زمینه‌های فرهنگی اشارات مبسوطی داشته است.

کتاب تصحیف غربزدگی در جستجوی هویت ملی

محمد بقایی (ماکان)
محمد بقایی (زادهٔ ۱۳۲۳) معروف به ماکان نویسنده و اقبال شناس ایرانی است. او دانش آموختهٔ زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. بقایی ۲۵ جلد کتاب و ۱۰ هزار صفحه راجع به اقبال لاهوری، شاعر پاکستانی، نوشته است و به همین سبب در سال ۲۰۰۵ عالی ترین نشان فرهنگی پاکستان را از دست پرویز مشرف، رئیس جمهور وقت پاکستان دریافت کرد. آثار او مشتمل بر ۶۰ کتاب (تألیف و ترجمه) است.تحسین فراقی، استاد پاکستانی زبان و ادبیات اردو، بقایی را تنها دانشور ایرانی ای می داند که بیش از همه دربارهٔ «افکار اقبال» کتاب ت...
دسته بندی های کتاب تصحیف غربزدگی در جستجوی هویت ملی