کتاب کلیله و دمنه 4

Kalila and Demna
(جواهرساز و بازرگان و 2 قصه ی دیگر)
کد کتاب : 39920
شابک : 978-6000809904
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 16
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب کلیله و دمنه 4 اثر مژگان شیخی

با هدف آشنایی کودکان با این کتاب ارزشمند، همراه با تصاویر رنگی برای کودکان منتشر شده است.
کلیله و دمنه کتابی است که در زمان ساسانیان از هند به ایران آورده شده. این کتاب شامل حکایت های متنوع و پندآموزی است که از زبان حیوانات بیان شده است. حکایت ها، ساده و پرمعنی هستند و هرکدام نکته های ظریف و مهمی را بیان می کنند. نام کتاب از دو شغال به نام های کلیله و دمنه گرفته شده است. بخش بزرگی از کتاب به داستان این دو شغال اختصاص دارد.
در قرن ششم هجری نصرالله منشی یکی از دبیرهای دربار غزنوی، آن را از عربی به فارسی برگرداند. او در فارسی و عربی استاد بود و با مهارت زیادی این کار را انجام داد و با نثر زیبایی آن را نوشت.
این کتاب در 15 باب تنظیم شده و در طول سال ها به زبان های مختلفی ترجمه شده و همیشه مورد توجه ادیبان و سخنوران بوده است.
می گویند این کتاب مجموعه ای از دانش و حکمت است که مردمان قدیم آن را جمع آوری کردند. بعد هم آن را برای فرزندانشان به میراث گذاشتند. در طول قرن ها آن را می خواندند و گرامی می داشتند و از حکایت هایش درس های زندگی می آموختند.

کتاب کلیله و دمنه 4

مژگان شیخی
مژگان شيخی متولد سال 1341 و دارای مدرک مترجمی زبان انگليسی است. وی از سال 63 كار نوشتن را با داستان «بلبل نوک طلا و باغ آرزوها» آغاز كرد. شیخی هم در زمينه ادبيات كودكان و هم ادبيات بزرگسالان فعاليت داشته است و تاكنون بيش از 150 عنوان از كتاب‌هايش به چاپ رسيده است كه برخی از آنها برای فيلم‌های سينمايی قرارگرفته‌اند. از آثار او در زمينه ادبيات كودک می‌توان به «زندگی حضرت يوسف»، «تابستان و غاز سفيد»، «دستی برای دوستی» و «گ...