کتاب کمال ذهن

Evolve your brain
کد کتاب : 41589
مترجم :

شابک : 978-6227201055
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 663
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کمال ذهن اثر جو دیسپنزا

چرا ما مدام شغل های مشابه پیدا می کنیم ، روابط یکسانی برقرار می کنیم و در همان تله های عاطفی به دام می افتیم؟
دکتر "جو دیسپنزا" علاوه بر اینکه نشان می دهد چرا مردم تمایل به تکرار رفتارهای منفی دارند ، این را هم می گوید که خوانندگان "کمال ذهن"، چطور می توانند خود را از این الگوهای ناامیدی رها کنند.

"جو دیسپنزا" با ترکیبی پویا از علم و روش های کاربردی، به شما می آموزد که چگونه از مهمترین ابزار بدن و زندگی یعنی مغز خود استفاده کنید. او در آثار پیشین خود توانایی اعتیاد مغز به احساسات منفی را بیان کرد. اکنون ، وی در کتاب "کمال ذهن"، توضیح می دهد که چگونه تفکر جدید و باورهای تازه می تواند به معنای واقعی کلمه مغز فرد را تغییر دهند تا رفتار ، واکنش های عاطفی و الگوهای شکل گیری عادت را تغییر دهد.

بیشتر افراد از میزان اعتیاد به احساسات خود و اینکه چگونه مغز به طور خودکار آن اعتیاد را تداوم می بخشد ، بی اطلاع هستند. به طور خلاصه ، ما برده ی اعتیادات عاطفی خود می شویم ، حتی بدون آنکه خود بدانیم. با مشاهده الگوهای فکری و یادگیری نحوه سیم کشی مجدد مغز با الگوهای فکری جدید ، می توان چرخه هایی که ما را در دام خود نگه می دارد، در هم بشکنیم و راه خود را به سمت امکانات جدیدی نظیر رشد ، شادی و رضایت عاطفی باز کنیم.

کتاب "کمال ذهن" یک رویکرد بنیادی برای تغییر الگوهای اعتیادی و عادت های بد داشته که بر اساس بیش از دو دهه تحقیق به نگارش درآمده اند. این اثر شکاف بین علم ، معنویت و خودیاری را با فرمولی موفق، از بین می برد و نوشتار آن به نحوی است که برای خوانندگان عادی قابل درک است.

کتاب کمال ذهن

جو دیسپنزا
دکتر جو دیسپنزا یک متخصص آمریکائی در نقش و عملکرد مغز انسان است. او نویسنده کتاب ((ذهن خود را رشد دهید )) می باشد و چند DVD و CD در مورد سمینارهای گذشته ی خود به بازار داده اند. ایشان بخاطر شرکت در فیلم مستند (( چه چیزی می دانیم؟)) در سال ۲۰۰۴، از سری برنامه های بسیار پرطرفدار مشهور شدند. کار و تحصیلات دکتر دیسپنزا، در زمینه های عصب شناسی، علوم عصب شناسی، بیولوژی سلولی، شکل گیری حافظه، افزایش سن و طول عمر است. ایشان دکترای کایروپراکتیک نیز دارند و عضو افتخاری هیئت ملی بازرسان کایروپرکتیک، در ...
قسمت هایی از کتاب کمال ذهن (لذت متن)
تمام افکار به یک اندازه اثر قابل اندازه گیری بر جای می گذارند، خواه «من نمی توانم» باشد و خواه «من می توانم،» «به قدر کافی خوب نیستم» یا «دوستت دارم». همانطور که نشسته اید و دارید این صفحه را می خوانید در نظر داشته باشید که بدن تان دارد کوهی از تغییرات پویا را از سر می گذارند. آیا می دانید که در اثر همین فکری که چند لحظه قبل در سر داشتید، ناگهان پانکراس و غدد فوق کلیه تان چندین هورمون جدید ترشح کرده اند؟ در این لحظه درست مانند صاعقه ای ناگهانی، جریان های الکتریکی شدیدی بخش های مختلف مغزتان را درنوردیده و سبب رها شدن انبوهی مواد نوروشیمیایی شدند. طحال و غده ی تیموس شما پیام های انبوهی را به سمت سیستم ایمنی شما ارسال کرده است تا اصلاحاتی را اعمال کند. مواد مختلف شیره ی معده شروع به ترشح کردند. کبدتان شروع به فرآوری آنزیم هایی کرد که چند لحظه قبل وجود نداشتند. ضربان قلب تان دچار نوسان شد، ریه هایتان حجم تنفسی خود را تغییر دادند و جریان خون ارسالی به سمت مویرگ های دست و پای تان تغییر کرد. همه ی این وقایع تنها بخاطر یک فکر. شما تا این حد قدرتمند هستید. اما پرسش این است که ما تا چه حد مسئول کارهایی هستیم که مغزمان در مقام مدیر عامل بدن برایمان انجام می دهد؟ خوشتان بیاید یا نیاید واقعیت این است که وقتی فکری به سرتان زد، همه چیز در آن واحد رخ می دهد. تمام واکنش های بدنی که در اثر تفکر ارادی و غیر ارادی ما رخ می دهند، در پشت صحنه ی آگاهی ما رخ می دهند. اگر خوب به قضیه نگاه کنید، تعجب خواهید کرد که یک یا دو فکر خودآگاه یا ناخودآگاه تا چه حد می تواند اثرگذار باشد. برای مثال آیا می توانیم بپذیریم که اثرات درازمدت تفکری که به آن عادت کرده ایم، سبب شود ما دچار عدم تعادل شویم و بیماری گریبان مان را بگیرد؟ آیا می توان گفت که ما هر لحظه به واسطه ی افکار و واکنش های تکراری خودمان به بدن مان می آموزیم که ناسالم باشد؟ این فرایند، فرایند ظریفی است اما شاید تا کنون به این اندازه به آن دقت نکرده ایم. امیدوارم این کتاب بتواند توصیه هایی چند برای مدیریت دنیای درون تان به شما بدهد.