کتاب نجوای شبانه

Najvaye Shabaneh
کد کتاب : 41739
شابک : 978-9641930136
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب نجوای شبانه اثر فهیمه پوریا

"نجوای شبانه" رمانی است به قلم "فهیمه پوریا"، که بعد از به دنیا آمدن دخترش، به صورت جدی قلم به دست گرفت و وارد دنیای نویسندگی شد. وی از اواسط دهه‌ی هشتاد، همکاری خود را با انتشارات علی شروع کرد و نخستین اثر خود را تحت عنوان "ایلگار دخترم" در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به بازار کتاب عرضه کرد.
"فهیمه پوریا" خود را یک رمان‌نویس ژانر عاشقانه نمی‌داند، چرا که بیشتر توجه خود را معطوف مسائل اجتماعی و فرهنگی کرده است. این دغدغه‌ی اصلی و اساسی نویسنده است که در کارهایش نیز نمود داشته اما عشق را نمی‎توان به کلی از کار حذف کرد. عشق همان چاشنی و بستری است که می‌توان از آن استفاده کرد تا طعم تلخ چیزها را به مخاطب چشاند. عشق چه در قالب درست و چه در شکل شکست‌خورده و نادرستش، همواره موضوعی است که توجه مخاطبین را جلب می‌کند و "نجوای شبانه" به قلم "فهمیه پوریا" نیز از این چاشنی غافل نشده است. البته که عشق، زمینه‌ی اصلی داستان نیست و بیشتر، قالب روابط انسان‌هاست که از نظر "فهیمه پوریا" حائز اهمیت است. او با ذره‌بین ذهن خودش، اجتماع را زیر نظر گرفته و از پس تجربیات شخصی و آنچه در زندگی دیگران دیده، روی مشکلاتی که گاه ریز و گاه درشت هستند، دست گذاشته و سپس آنها را از دل اجتماع بیرون کشیده است.
دخترک داستان "نجوای شبانه"، به روزی می‌اندیشد که همسر فعلی‌اش، مردی که تازه با او عقد کرده بود، متوجه شد او زن زندگی‎اش است. حال دخترک یک گوشه نشسته و به این فکر می‎کند که ای کاش هرگز در کلاس رزمی شرکت نمی‎کرد، یا اصلا اینقد سخت‌جان نبود، یا کاش به مغازه‌ی اکبرآقا پا نمی‌گذاشت و کاش...هرگز چشمش را به این جهان نگشوده بود!

کتاب نجوای شبانه

فهیمه پوریا
فهیمه پوریا متولد دوم خرداد 1355 ،شهر تهران.خانواده پدری و مادری او همه اهل آذربایجان شرقی هستند و او خود را بیشتر آذری می داند تا تهرانی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته علوم تجربی(نظام قدیم آموزشی) ادامه داد و در سال 1373 پس از یک سال نامزد بودن ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر و یک دختر می باشد وی نوشتن را پس از تولد دخترش آغاز کرد.و از سال 1384 همکاری خود را با انتشارات علی آغاز کرد و در هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اولین اثر خود را با نام ایلگار دخترم روانه بازار کرد و ب...
قسمت هایی از کتاب نجوای شبانه (لذت متن)
خانه ی بزرگ و زیبا واقع در قسمتهای اعیان نشین و بی سر و صدای منطقه در سکوتی وهم انگیز رفته بود و شاید نه قطعا برای اولین بار بود که دخترک این چنین هراسان در اتاقی که به او اختصاص داده شده بود روی تخت دو نفره ی شکیل پوشیده از روتختی بسیار زیبا و ابریشمی نشسته و زانوها را در بغل گرفته و وحشت زده چشمانش را دور اتاق می چرخاند . همه چیز همه آن چیزهایی که طی این چند روز برایش دلنشین بود و نظرش را جلب کرده بود حالا باعث هراس و وحشتش شده بود .