کتاب فلسفه سیاسی

Political Philosophy
  • 45,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 41973
مترجم : پویا موحد
شابک : 978-9643116576
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه سیاسی اثر آدام سویفت

فلسفه سیاسی یا نظریه سیاسی مطالعه فلسفی حکومت است که به پرسش هایی درباره ماهیت، دامنه و مشروعیت کارگزاران و نهادهای عمومی و روابط بین آنها می پردازد. موضوعات آن شامل سیاست، آزادی، عدالت، مالکیت، حقوق، قانون، و اجرای قوانین توسط قدرت است: اینکه آنها چه هستند، در صورت نیاز، چه چیزی یک دولت را مشروع می کند، از چه حقوق و آزادی هایی باید محافظت کند، چه شکلی باید داشته باشد.یا سوالاتی از قبیل: قانون چیست، و شهروندان چه وظایفی در قبال یک دولت مشروع دارند؟
فلسفه سیاسی همچنین درگیر پرسش‌هایی با دامنه وسیع‌تر است و به ماهیت سیاسی پدیده‌ها و مقولاتی مانند هویت، فرهنگ، تمایلات جنسی، نژاد، ثروت، روابط انسانی-غیرانسانی، اخلاق، مذهب و غیره می‌پردازد.
فلسفه سیاسی شاخه‌ای از فلسفه است، اما بخش عمده‌ای از علوم سیاسی را نیز در برگرفته است، که در آن از لحاظ تاریخی تمرکز زیادی هم بر تاریخ اندیشه سیاسی و هم بر نظریه سیاسی معاصر و رویکردهای انتقادی دارد.

کتاب فلسفه سیاسی

آدام سویفت
آدام سویفت (متولد 1961) فیلسوف سیاسی و جامعه شناس انگلیسی است که در بحث پیرامون برابری خواهی لیبرال تخصص دارد. وی کتابهایی راجع به جامعه گرایی، جنبه های فلسفی انتخاب مدرسه، عدالت اجتماعی، اخلاق خانواده و چگونگی سیاست گذاری آموزش و همچنین مقدمه ای بر فلسفه سیاسی معاصر منتشر کرده است.
دسته بندی های کتاب فلسفه سیاسی