کتاب سماوات و خرابات

Samavat va Kharabat
کد کتاب : 42339
شابک : 978-6004350259
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سماوات و خرابات اثر مرتضی الهی قمشه ای

دکتر قمشه ای در کتاب «سماوات و خرابات» نشان می دهد بشر امروز که بیش از هر زمان دیگری از روح جمعی خود دورافتاده و به فردگرایی روی آورده است در این زمان بحرانی باید به سراغ منابع فرهنگی خود برود که همان فرهنگ توده هاست. روشنفکران و خواص پیش از آنکه ریشه هایشان خشک شود باید ارتباط خود را با خاک فرهنگ برقرار کنند. این کتاب گذری است به گلزار عرفان و نشان می دهد که فرهنگ های ملل مختلف ریشه در یک خاک دارند زمینی که بین همه اقوام و ملل دنیا مشترک است و خاکی که مرز سیاسی و نژادی نمی شناسد.
مرتضی الهی قمشه ای فوق دکتری ژئوفیزیک دارد و سالها ریاست انجمن جئونرمال کانادا را بر عهده داشته است و اکنون استاد دانشگاه و مشاور بین المللی در زمینه اکتشافات و بهره برداری از انرژی زمین گرمایی است. وی در کنار این فعالیت ها به سخنرانی و تالیف در زمینه عرفان و ادب فارسی نیز می پردازد.

کتاب سماوات و خرابات

مرتضی الهی قمشه ای
مرتضی الهی قمشه‌ای فرزند مهدی الهی قمشه‌ای در ۱۳۲۹ خورشیدی در جنوب شهر تهران به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در دبستان دانش و دبیرستان بهمن (قلهک) گذراند و سپس در رشتة مهندسی معدن در دانشگاه تهران فوق لیسانس دریافت کرد. وی برای ادامه تحصیل در رشته خود به فرانسه رفت و دکترای خود را در ۱۳۶۲ از دانشگاه پاریس دریافت نمود و سپس فوق دکترای ژئوفیزیک را نیز دریافت کرد وی پس از مدتی تحقیق در دانشگاه برتیش کلمیا (تا ۱۹۸۸م) اکنون نیز به عنوان مشاور بین‌المللی در زمینه اکتشاف...
دسته بندی های کتاب سماوات و خرابات