کتاب کا گ ب دولتی در دولت

The State Within a State
پ‍ل‍ی‍س م‍خ‍ف‍ی و س‍ل‍طه آن ب‍ر گ‍ذش‍ت‍ه ، ح‍ال و آی‍ن‍ده روس‍ی‍ه
کد کتاب : 43781
مترجم :
شابک : 978-9643112370
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 431
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب کا گ ب دولتی در دولت اثر یوگنیا آلباتس


کتاب «کا گ ب دولتی در دولت» پ‍ل‍ی‍س م‍خ‍ف‍ی و س‍ل‍طه آن ب‍ر گ‍ذش‍ت‍ه ، ح‍ال و آی‍ن‍ده روس‍ی‍ه مطالعه ای فوق العاده درباره پلیس مخفی و سلطه آن پس از اتحاد جماهیر شوروی است که توسط روزنامه نگار شجاع و صاحب نظر روسی یوگنیا آلباتس ، که از اولین کسانی بود که در مورد این سازمان در مطبوعات روسیه پس از شوروی گزارش داد، نوشته شده است.

این کتاب در واقع افشای عالی وحشت و شکنجه های کا گ ب روسیه است. وحشیگری هایی که انها به گروه های مذهبی بی گناه و گروه های دانشجویی و تقریبا هر کسی که با ایدئولوژی کمونیستی مخالف بود، اعمال میکردند در تاریخ بی نظیر است.

یوگنیا مارکوونا آلباتس (روسی: Евге́ния Ма́рковна Альба́ц، متولد 5 سپتامبر 1958 روزنامه نگار تحقیقی روسی ، دانشمند سیاسی ، نویسنده و مجری رادیو است. از سال 2011 او به عنوان سردبیر مجله نیو تایمز مشغول است. آلباتس کار حرفه ای خود را به عنوان گزارشگر آزاد در Komsomolskaya Pravda آغاز کرد.

او جایزه قلم طلایی را از اتحادیه روزنامه نگاران روسیه به خاطر افشای شرایط بد اجتماعی در سال 1989 دریافت کرد.

کتاب کا گ ب دولتی در دولت

یوگنیا آلباتس
یوگنیا مارکوونا آلباتس (متولد 5 سپتامبر 1958) روزنامه نگار ، دانشمند سیاسی ، نویسنده و مجری رادیو اهل روسیه است. از سال 2011 ، او به عنوان سردبیر اصلی مجله The New Times کار می کند.
قسمت هایی از کتاب کا گ ب دولتی در دولت (لذت متن)
سیزده سال پیش، درست در آغاز فعالیت روزنامه نگاری ام، کنفرانسی را که آکادمی علوم اتحاد شوروی در باره فن آوری موشکی و فضایی ترتیب داده بود، پوشش خبری دادم. در دوران پیش از پرسترویکا، من منحصرا در باره علوم عامه پسند مطلب می نوشتم، و پزشکی فضایی یکی از موضوع های مورد پسندم بود. آقایی به نام ایوانف ( نام واقعی اش بود ) به من نزدیک شد. مرد بسیار خوش برخوردی بود. حدود سی و پنج ساله، آراسته و ریشو. او افسر « اداره اول » هیئت رئیسه آکادمی بود، بدین معنا که با پرسنل و امنیت در آکادمی سر و کار داشت. از من در باره کارم به عنوان گزارشگر سوال کرد، این که آیا غالبا به مسافرت های کاری می رفتم، و آیا به حضور در دیگر کنفرانس های علمی، از جمله کنفرانس های خارج از کشور، علاقه مند بودم. خوب، راستش، علاقه مند بودم خیلی هم علاقه مند بودم. ایوانف گفت: « من به شما کمک می کنم. ما خودمان شما را به چنین مسافرت هایی می فرستیم. تنها چیزی که از شما می خواهم این است که نسخه ای از مصاحبه های خود را با خارجیان برای ما بفرستید شما که انگلیسی می دانید، این طور نیست؟ بسیار خوب، خیلی عالی است.

سرهنگ توضیح داد: « من همیشه به اندازه کافی مورد مناسب برای این کار داشتم. اما آدم باید برای هر کس بگردد و کلید مناسبش را پیدا کند. در مورد هر کسی آدم باید بر اساس علایق و منافع خاص او بهش نزدیک بشود. بعضی ها هم هستند که براساس هیچ گونه « منافعی » نمی شود به آن ها نزدیک شد. آن وقت کار دشوارتر می شود باید از در تهدید درآمد، به آن ها گفت که نمی توانند فرار کنند، که برای آن ها راهی جز همکاری با ما وجود ندارد، که این بخشی از شغل آن هاست. »