کتاب آموزش فنون و مهارت های جرات ورزی

Assertiveness Training
(برای مراجعان و درمانگران)
کد کتاب : 44860
شابک : 978-6002502100
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آموزش فنون و مهارت های جرات ورزی اثر اسفندیار سیاه کمری

در دنیای امروز، دفاع از خود به روش‌های آرام و غیرپرخاشگرانه، بدون نادیده‌گرفتن حقوق دیگران، به تصحیح بینش، نگرش و آموختن فنون نیازمند است. به‌همین منظور، کتاب حاضر، با تدوین 6 فصل متمرکز بر موضوعات مختلف جرات‌ورزی، در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

فصل اول کتاب با آشنایی با سبک‌های ارتباطی آغاز می‌شود. در این فصل، مفاهیم مهم ارتباطی به همراه روش‌های بهبود آنها بررسی می‌شوند. فصل دوم به بررسی حقوق و مسئولیت‌های مرتبط با جرات‌ورزی می‌پردازد، به‌طوری‌که مسئولیت‌ها به‌ویژه در محیط‌های اجتماعی مشخص می‌شوند.

در فصل سوم، موانع جرات‌ورزی و راهکارهای غلبه بر آنها به‌صورت کامل مورد بررسی قرار می‌گیرند. فصل چهارم به بررسی حیطه‌های مختلف جرات‌ورزی اختصاص دارد و مسائل مرتبط با آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در فصل پنجم، سنجش و اندازه‌گیری میزان جرات‌ورزی افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد. این فصل به روش‌های اندازه‌گیری و ارزیابی جرات‌ورزی پرداخته و به کمک ابزارهای مختلف، نقاط قوت و ضعف فردی را شناسایی می‌کند.

و در انتها، فصل ششم به آموزش فنون جرات‌ورزی اختصاص دارد. در این فصل، راهکارها و تمرینات عملی جهت تقویت جرات‌ورزی فردی تدوین شده‌اند.

با توجه به فرهنگ ایران و با استفاده از تخصص و تجربه مولفان، این کتاب به منظور کمک به مراجعان و همچنین درمانگران تدوین شده است و به عنوان منبع مفیدی برای عموم مردم و متخصصان در این حوزه خدمت می‌کند.

کتاب آموزش فنون و مهارت های جرات ورزی

اسفندیار سیاه کمری
اسفندیار سیاه کمری متولد سال 1363، دارایکارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه ایران می باشد.
دسته بندی های کتاب آموزش فنون و مهارت های جرات ورزی
قسمت هایی از کتاب آموزش فنون و مهارت های جرات ورزی (لذت متن)
جرأت ورزی نوعی سبک ارتباطی است که می تواند در تمامی این موقعیتها مورد استفاده قرار گیرد در کنار سبک ارتباطی جرأت ورزانه سه سبک ارتباطی دیگر نیز وجود دارد که شامل سبک منفعلانه سبک پرخاشگرانه و سبک منفعل - پرخاشگر است. هر یک از این سبکها به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در موقعیت ها سبک جرأت ورزانه موثرترین سبک است. متأسفانه اکثر افراد ، سبک جرأت ورزانه را بکار نمی برند. در نتیجه، تعاملاتشان با افراد دیگر ناکام کننده و ناراحت کننده است.