کتاب قره باغ نامه

Ghare-bagh Nameh
از ادوار کهن تا دوره معاصر
کد کتاب : 46170
شابک : ‏‫‭‫‭‏‫‬‭978-9647768634
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 636
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قره باغ نامه اثر پرویز زارع شاهمرسی

قره باغ از منظر جایگاه سیاسی، همواره منشاء تحولات و چرخش های بزرگ تاریخی در منطقه بوده است. به علاوه اهمیت جغرافیای منطقه ای و سیاسی و نیز اشتراکات فرهنگی و دینی و قومی قره باغ تأثیر زیادی بر قفقاز گذاشته است. قفقاز با حضور چشمگیرش در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاریخ ایران، از ادوار باستان تا دورة معاصر فراز و نشیب های فراوانی را به خود دیده ولی هرگز از میان نرفته است. بسیاری از حوادث مهم تاریخ ایران در قفقاز رخ داده و بسیاری از شخصیت های نامدار ایران نقش خود را در ارتباط با قفقاز ایفاء کرده اند.
قره باغ در تاریخ دور و دراز خود حکومت ها، ادیان و ساختارهای مختلف سیاسی و اقتصادی را تجربه کرده است. تجربیاتی که در پرتو آشنایی با آن می توان سویه هایی از تاریخ ایران را دریافت. در تدوین کتاب حاضر کوشش شده تا سیر منطقی تاریخ قره باغ به عنوان تأثیرگذارترین منطقة قفقاز بیان شده و تا حد امکان ریشه های تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی موجود در قره باغ و به ویژه مناقشة خونین میان ارمنستان و آذربایجان بر سر قره باغ کوهستانی مورد تحلیل قرار گیرد. این کتاب می تواند برای دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان به تاریخ قره باغ، آذربایجان و قفقاز سودمند باشد.

کتاب قره باغ نامه

پرویز زارع شاهمرسی
پرویز زارع شاهمرسی (متولد 1350ش)، نویسنده، مترجم و از دبیران تاریخ دبیرستان‌های تبریز می‌باشد که آثار بسیاری از جمله «تاریخ قره‌باغ» را از خود به‌یادگار گذاشته است.پرویز زارع شاهمرسی، در سال 1350ش، در محله مارالان تبریز به دنیا آمد.تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود فرا گرفت.وی برای تحصیلات عالیه به زنجان رفت. وی از دانشکده علوم سیاسی دانشگاه زنجان فارغ التحصیل شد. او در سال 1377ش، وی به عنوان دبیر تاریخ در تیکمه‌داش شروع به کار کرد. رساله دکترای پر...