کتاب فالنامه ی کامل دیوان حافظ

Hafez
با معنی
  • 89,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: هیرمند هیرمند
    نویسنده:
کد کتاب : 46410
شابک : ‭978-9646974203‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فالنامه ی کامل دیوان حافظ اثر حافظ

ایرانیان طبق رسوم قدیمی خود در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین یا شب یلدا، با کتاب حافظ فال می گیرند. برای این کار، یک نفر از بزرگان خانواده یا کسی که بتواند شعر را به خوبی بخواند ابتدا نیت می کند، یعنی در دل آرزویی می کند. سپس به طور تصادفی صفحه ای را از کتاب حافظ می گشاید و با صدای بلند شروع به خواندن می کند. کسانی که ایمان مذهبی داشته باشند هنگام فال گرفتن فاتحه ای می خوانند و سپس کتاب حافظ را می بوسند، آنگاه با ذکر اورادی آن را می گشایند و فال خود را می خوانند.
فالنامه ی کامل دیوان حافظ با معنی؛ بر اساس نسخه ی قاسم غنی و محمد قزوینی که به کوشش فرج الله شریفی گلپایگانی توسط نشر هیرمند به چاپ رسیده بی شک یکی از کامل ترین نسخه های موجود می باشد که برای شما عزیزان گردآوری شده است.

کتاب فالنامه ی کامل دیوان حافظ

حافظ
خواجه شمس‌ُالدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی (زادهٔ ۷۲۷ هجری قمری – درگذشتهٔ ۷۹۲ هجری قمری در شیراز)، نامدار به لِسان‌ُالْغِیْب، تَرجُمانُ الْاَسرار، لِسان‌ُالْعُرَفا و ناظِم‌ُالاُولیاء، شاعر سدهٔ هشتم هجری ایران است. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین اثرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. در سده‌های هجدهم و...
دسته بندی های کتاب فالنامه ی کامل دیوان حافظ