کتاب تاریخ ایلام

Elam
کد کتاب : 46474
مترجم :
شابک : 978-9643157098
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 162
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ ایلام اثر ماتیو ولفگانگ استولپر

سرزمین ایلام در جنوب غربی ایران، خاستگاه یکی از کهن ترین تمدن های ایران باستان بوده است. اگرچه آگاهی های امروزی دربارۀ تاریخ و تمدن ایلام، چندان زیاد نیست و هنوز بخش های بزرگی از تاریخ کهنسال ایلام تاریک و ناشناخته است، پژوهش ها نشان می دهند که ایلامی ها آفرینندۀ تمدنی شکوفا و درخشنده در تاریخ باستان بوده اند، و دست کم هخامنشیان بسیاری از آیین ها، سازمان ها، و سنت های سیاسی و فرهنگی خود را از ایلامی ها گرفته و نهادینه ساخته اند.
این کتاب، که نتیجۀ کوشش ارزندۀ استولپر برای زدودن تاریکی های تاریخ ایلام است، در دنیای پژوهش های ایلامی یکی از تازه ترین و ارزشمندترین پژوهش ها دربارۀ تاریخ ایلام به شمار می آید و به ویژه در ایران، برای پژوهندگان و علاقه مندان این دوره از تاریخ سرزمین باستانی ایران، بسیار سودمند خواهد بود.
متیو ولفگانگ استولپر (به انگلیسی: Matthew Wolfgang Stolper) استاد آشورشناسی و استاد شرق‌شناسی موسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو است. او لیسانسش را در سال ۱۹۶۵ از دانشگاه هاروارد و فوق لیسانسش را در ۱۹۶۷ از دانشگاه میشیگان و دکترایش را در ۱۹۷۴ از دانشگاه میشیگان گرفت.فعالیت موردعلاقه او قبلا متمرکز بر متون حقوقی بابلی بود، ولی فعالیت اخیر او شامل کار بر روی پروژه بایگانی باروی تخت جمشید است. او به همراه گروهی از دانشجویان مشغول‌به‌کار در این موسسه، در حال حاضر مشغول به مستندسازی، عکاسی، نقشه‌برداری، بازخوانی و تفسیر بایگانی باروی تخت جمشید هستند. این مجموعه شامل متون اداری هخامنشیان است که از تخت جمشید به دست آمده و بیشتر به زبان ایلامی نوشته شده‌اند (البته چند مورد به یونانی و یک عدد نیز احتمالا به فارسی باستان یافت شده‌است).

کتاب تاریخ ایلام

ماتیو ولفگانگ استولپر
متیو ولفگانگ استولپر (Matthew Wolfgang Stolper) استاد آشورشناسی و استاد شرق‌شناسی مؤسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو است. او لیسانسش را در سال ۱۹۶۵ از دانشگاه هاروارد و فوق لیسانسش را در ۱۹۶۷ از دانشگاه میشیگان و دکترایش را در ۱۹۷۴ از دانشگاه میشیگان گرفت. فعالیت موردعلاقه او قبلاً متمرکز بر متون حقوقی بابلی بود، ولی فعالیت اخیر او شامل کار بر روی پروژه بایگانی باروی تخت جمشید است. او به همراه گروهی از دانشجویان مشغول‌به‌کار در این مؤسسه، در حال حاضر مشغول به مستندسازی، عکاسی، نقشه...