کتاب المنقذ من الضلال

Al-Monqez men azzolal
کد کتاب : 46710
مترجم :
شابک : 978-9642671465
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب المنقذ من الضلال اثر امام محمد غزالی

المنقذ من الضلال یا رهایی یافته از گمراهی یکی از آخرین تالیف‌های امام محمد غزالی است. او در این کتاب سرگذشت خویش را نگاشته است. در این کتاب غزالی ابتدا کلام، فلسفه و مذهب باطنی را رد کرده و سپس تنها راه نجات را پیروی از تصوف ذکر می‌کند.
غزالی در این کتاب بدنبال ذکر کامل دلائل و مجادلات مفصلی که در کتاب‌های قبلی خود در ارتباط با رد نظریه‌های فلاسفه و باطنیه و دهریه نیست و آن دلائل و مباحث را به‌طور مفصل در کتب قبلی مانند تهافت الفلاسفه و القسطاس المستقیم و المستظهری آورده است. در این کتاب که بیشتر لحن خطابی دارد به شرح احوال و سرگشتگی خود و حالات درونی خود که باعث تغییر رویه و درک وی از خداپرستی شد می‌پردازد.
فصل های این کتاب عبارتند از:
مدخل
راه‌های ورود سفسطه و انکار علوم
سخنی در باب اصناف جویندگان
۱-کلام
۲-فلسفه
دهریون
طبیعیون
الاهیون
اقسام دانش هایشان:ریاضیات - منطق - طبیعیات - الاهیات - سیاست - اخلاق
۳-سخنی در باب مذهب تعلیم و جنجال آن
۴-روش صوفیان

حقیقت پیامبر و نیاز مردم به آن
سبب نشر علم پس از دوری گزیدن از آن
ابی حامد محمد بن محمد الغزالی الشافعی، ملقب به حجت‌الاسلام زین الدین الطوسی و امام محمد غزالی (۴۵۰ — ۵۰۵ ه‍.ق) همه‌چیزدان، متکلم و فقیه ایرانی بود. او یکی از بزرگترین مردان تصوف سدهٔ پنجم هجری است و در غرب بیش‌تر با نام‌های Al-Ghazali و Algazel شناخته می‌شود.

کتاب المنقذ من الضلال

امام محمد غزالی
ابی حامد محمد بن محمد الغزالی الشافعی، ملقب به حجت‌الاسلام زین الدین الطوسی و امام محمد غزالی (۴۵۰ — ۵۰۵ ه‍.ق) همه‌چیزدان، فیلسوف، متکلم و فقیه ایرانی و یکی از بزرگترین مردان تصوف سدهٔ پنجم هجری است. او در غرب بیشتر با نام‌های Al-Ghazali و Algazel شناخته می‌شود.محمد غزالی به سال ۴۵۰ هجری قمری در توس از اعمال خراسان دیده به جهان گشود. در دوران کودکی در زادگاهش تعلیمات خود را فرا گرفت. پدرش از رشتن پشم، گذران زندگی می‌کرد. آنچه می‌رشت در دکانی در بازار پش...
دسته بندی های کتاب المنقذ من الضلال