کتاب ادبیات تبلیغ

The Copywriter's Handbook
کد کتاب : 47392
مترجم :
شابک : 978-6005253658
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ادبیات تبلیغ اثر رابرت بلای

کتاب «ادبیات تبلیغ» کتابی است برای همه مدیران حساب، مدیران خلاق، نویسندگان آزاد، مدیران تبلیغات. . . حتی کارآفرینان و مدیران برند. ده‌ها تکنیک کپی‌نویسی را نشان می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند تبلیغات، آگهی‌های بازرگانی و نامه‌های مستقیم بنویسید که واضح، متقاعدکننده باشند و توجه بیشتری را به خود جلب کنند – و محصولات بیشتری بفروشند.

از جمله نکات آشکار شده عبارتند از:
• هشت عنوان مفید - و نحوه استفاده از آنها
• یازده روش برای خوانایی بیشتر نسخه شما
• پانزده راه برای باز کردن نامه فروش
• 9 ویژگی تبلیغات چاپی موفق
• چگونه می توان یک تمرین کپی رایتینگ آزاد موفق ایجاد کرد
• پانزده تکنیک برای اطمینان از باز شدن پیام بازاریابی ایمیلی شما

این ویرایش سوم به طور کامل اصلاح شده شامل تمام اطلاعات ضروری جدید برای تسلط بر کپی‌نویسی در عصر اینترنت، از جمله توصیه‌هایی در مورد کپی‌نویسی مبتنی بر وب و ایمیل، ارائه‌های چند رسانه‌ای، تحقیقات اینترنتی و مستندات منبع، و همچنین منابع به‌روز شده است.
این کتاب که بیش از همیشه ضروری است، راهنمای نهایی برای افرادی است که می نویسند.

من حتی یک کپی‌رایتر را نمی‌شناسم که با خواندن این کتاب، کارش بهتر نشود.» - دیوید اوگیلوی

کتاب ادبیات تبلیغ

رابرت بلای
رابرت بلای (Robert Bly) (متولد ۲۱ ژوئیه ۱۹۵۷) نویسنده و شاعر نروژی الاصل آمریکایی است.وی مولانا و مثنوی وی را به دیگر شاعر آمریکایی کلمن بارکس معرفی کرده و ترجمه انگلیسی رینولد نیکلسون از مثنوی معنوی را به وی معرفی نموده‌است. بارکس به ترجمه مجدد مثنوی پرداخته و ترجمه مثنوی به وسیله بارکس یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ده سال اخیر در آمریکا بوده‌است. رابرت بلای برنده جایزه کتاب ملی آمریکا در سال ۱۹۶۷ از مخالفان سرسخت جنگ ویتنام و اخیراً منتقد دولت آمریکا به خاطر حمله به عراق ا...
قسمت هایی از کتاب ادبیات تبلیغ (لذت متن)
حال دیگر به مطالعه و بررسی کوهی از اطلاعات گذشته پرداخته، مطالب را یادداشت کرده و یا در زیر آن ها خط کشیده اید؛ شاید هم هر دو. همچنین مصاحبه های لازم را با افراد متخصص به عمل آورده اید. قدم بعدی، تایپ یادداشت هاست. این امر دو مزیت دارد. نخست این که با غربال کردن اطلاعات از طریق ذهن خود و انتقال آن ها به انگشتانتان و سپس به کاغذی که بر روی ماشین تحریر قرار گرفته است، با این حقایق بیشتر آشنا می شوید.

در مدرسه های ابتدایی، اغلب اوقات مربیان تکالیفی را برای دانش آموزان تعیین می کردند که با استفاده از مقالات دایره المعارف به راحتی انجام می گرفت. تحقیقات و بررسی ضروری به نظر نمی رسید و ما تصور می کردیم که با این کار ساده، مربی خود را فریب داده ایم. اما مربیان هشیار بودند و اطمینان داشتند که ما با یادگیری مطالب دایرة المعارف و نقل آن ها با کلمات خود، درباره ی آن موضوع خاص می اندیشیم نتیجه گیری می کنیم.

همین امر درباره ی نویسنده ی تبلیغات نیز صادق است. شما در حین تایپ مصاحبه ها و تاریخچه ی یک کالا با کلمه ها و جمله های خود، دورنمایی از محصول را در ذهن خود خلق می کنید، سپس روش ویژه ای را برای فروش آن ابداع می نمایید. منصفانه است بگویم که بسیاری از نویسندگان تبلیغات، از این مرحله تبعیت نمی کنند، اما قویا ایمان دارم که استفاده از این روش برای من بسیار موثر بوده است. دومین مزیت تایپ اطلاعات و یادداشت هایتان این است که اوراق تمیز و مرتبی در اختیار خواهید داشت. شما می توانید با تایپ مطالب مهم و ضروری حجم اوراق خود را به سه تا چهار صفحه برسانید. زمانی که در جستجوی یافتن مطلب خاصی هستید، به جای جستجوی کوهی از اوراق و انبوهی از مصاحبه های متعدد، به راحتی می توانید از مطالب تایپ شده استفاده نمایید و از این اوراق به عنوان فهرست استفاده کنید. مطالبی را که از آن ها استخراج کرده اید با دایره ای مشخص کنید، با قلم قرمز آن هایی را که درصدد بهره گیری هستید، مشخص سازید و آن هایی را که نتیجه بخش نخواهند بود، خط بزنید. از جانب دیگر، خواندن نوشته های تایپ شده به مراتب آسان تر از خواندن دست نویس است.