کتاب مجموعه قصه ی ما همین بود

That was our story
کد کتاب : 48029
شابک : 978-6001038952
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مجموعه قصه ی ما همین بود اثر محمد میرکیانی

میرکیانی در مقدمه ی کتاب توضیح داده است: «سال ها پیش که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بچه ها را پای کرسی جمع می کردند و برایشان قصه می گفتند، آخر کار نفسی می کشیدند و می گفتند: «قصه ی ما به سر رسید، کلاغه به خانه اش نرسید.» یا می گفتند: «بالا رفتیم هوا بود. پایین آمدیم زمین بود، قصه ی ما همین بود.» بچه ها فکر می کردند دیگر قصه های قصه گو تمام شده؛ ولی دوباره شبی از راه می رسید و وق گفتن قصه ای و حکایتی.»
او توضیحات مقدماتی درباره مجموعه داستانش را به این شکل ادامه داده است: «حالا شما هم پیش روی خودتان کتابی دارید با شش قصه؛ قصه هایی با همان شکل؛ قصه های پدربزرگ ها و مادربزرگ ها. این قصه ها طوری نوشته شده اند که شما هم می توانید آن ها را بخوانید و برای دیگران تعریف کنید.»
میرکیانی تعدادی از داستان های این مجموعه را بر اساس قصه های کهن و عامیانه نوشته است. به عنوان مثال قصه ی «سینی زرین» بر اساس حکایتی از کتاب «نصیحت الملوک» نوشته شد است و قصه ی «یابنده» باز نویسی حکایتی از کتاب تفسیر سوره ی یوسف نوشته ی «احمدبن محمد توسی» است.
قصه های «گوهر امید»، «مهمان حبیب خداست»، «برادران مسافر»، «والی و درویش»، «گوهر صبر» و «نگین یاقوت» در جلد نخست این کتاب منتشر شده است. قصه های «آسیابان پیر»، «دو صیاد و یک پرنده»، «مرد بخشنده»، «هدهد و زاغ»، «رفیق امانت دار» و «حکایت سفر حکیم» نیز کتاب دوم از مجموعه ی «قصه ما همین بود» را شکل می دهند. «حکیم و تاجر»، «ماهی گیر و مرغ دریایی»، «بقال و رفیق نابه کار»، «صیاد و دو مرغ پرطلایی»، «دو برادر کوزه گر» و «صیاد و پلنگ» سومین جلد از اثر بازنویسی شده ی میرکیانی را می سازند.
قصه های «کلاهی برای شاه»، «جوان و غریبه»، «درخت سیب»، «دو همسایه»، «پلنگ و آدمی زاد» و «شهر خدا» در چهارمین جلد از مجموعه ی گنجانده شده اند. میرکیانی در پنجمین جلد مجموعه ی داستانی اش قصه های «پسر کوزه گر»، «سینی زرین»، «سایه ی پهلوان»، «کیسه ی چرمی»، «شغال و انگور» و «یابنده» را روایت می کند و شش قصه ی ششمین کتاب او «گوهر گمشده»، «رسم مهمان نوازی»، «شکارچی و شیر»، «پیر و جوان»، «یاد حق» و «درخت پرنده و مسافر» هستند. محمد میرکیانی، تاکنون بیش از 60 عنوان کتاب نوشته و در جشنواره های مختلفی مانند کتاب سال کودک و نوجوان، جشنواره ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تقدیر قرار گرفته است. در سال 1990 و 2000 میلادی کتاب های «پاپر» و «روزی بود و روزی نبود» اثر میرکیانی در فهرست کتاب های مناسب مرکز بین المللی مونیخ آلمان قرار گرفته است.

کتاب مجموعه قصه ی ما همین بود

محمد میرکیانی
محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۷ در شهر تهران به دنیا آمد.وی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در این شهر به پایان رساند و در کنار تحصیل به مطالعه آثار ادبی و هنری روی آورد و با بسیاری از آثار نویسندگان بزرگ آشنا شد.وی دارای مدرک دکتری هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.میرکیانی در سال 1361 وارد گروه کودک صدای جمهوری اسلامی ایران شد و به نوشتن نمایشنامه‌های رادیویی و قصّه‌های ظهر جمعه پرداخت.مجموعه قصه روز تنهایی من محمد میرکیانی، در دوره پنجم کتاب سال جمهوری اسلامی ای...