کتاب بیدل به انتخاب بیدل

Bidel
کد کتاب : 48373
شابک : 978-9645068330
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 900
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بیدل به انتخاب بیدل اثر بیدل دهلوی

بیدل، شاعر و اندیشمند بزرگی است که در سال ۱۰۵۴ ه.ق متولد شد. اما درباره زادگاه و نسب او، اختلاف نظر وجود دارد. به‌قول اقبال، بیدل بزرگترین اندیشمند هند است، بعد از فیلسوف شهیر شنکر اچاریه. این شاعر در هند، افغانستان و تاجیکستان از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است. اما امروزه، تحت تأثیر شعر نو، آثاری مثل شعر بیدل باعث تولید هم‌مشربی بیشتری می‌شود. به همین دلیل، در چند سال گذشته، در جهان فارسی و به ویژه در ایران، تلاش‌هایی صورت گرفته تا بیدل به صورت گسترده‌تری شناخته شود. کتاب‌ها و مقالاتی درباره شعر بیدل و خصوصیات آن نوشته شده است. حتی شعرای معاصر نیز تحت تأثیر زبان و اندیشۀ بیدل قرار گرفته‌اند.

اکنون، باز شناسی بیدل یک وظیفۀ مهم است. اولین گام برای آشنایی بیشتر با این شاعر، بررسی آثار و تأثیرات او است. شعر بیدل با زبان ساده و عمیق خود، موضوعات گوناگون را به تصویر می‌کشد. نگارش‌های او نه تنها در جامعۀ فارسی زبان، بلکه در جامعۀ جهانی نیز تأثیر گذار بوده است. از طرف دیگر، باید به خصوصیات و قابلیت‌های منحصر به فرد بیدل پرداخت. او با استفاده از زبان سادۀ خود، توانسته است خواننده را در دنیای خود جذب کند و به فکر و تأمل در زندگی و جامعۀ بیندازد.

بیدل با استفاده از عمق فکر و طنز خلاق خود، به مسائل پیچیدۀ زندگی نگاه تازه‌ای می‌اندازد.

کتاب بیدل به انتخاب بیدل

دسته بندی های کتاب بیدل به انتخاب بیدل
قسمت هایی از کتاب بیدل به انتخاب بیدل (لذت متن)
دلدار رفت و دیده به حیرت دوچار ماند با ما نشان برگ گلی زان بهار ماند مژگان ز دیده قطع تعلق نمی کند مشتی غبار من به ره انتظار ماند پیری سراغ خجلت عمر گذشته است مزدور رفت و دوش هوس زیر بار ماند