کتاب خلاقیت نمایشی

Khalaghiat-e namayeshi
کد کتاب : 48737
شابک : 978-6001301414
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب خلاقیت نمایشی اثر حامد امرایی

"خلاقیت نمایشی" اثری است از "حامد امرایی" که آن را "ویژه کارشناسی و کارشناسی ارشد هنر" تالیف نموده است.
عنوان این کتاب، برگرفته یکی از مواد امتحانی است که در کنکور تخصصی رشته هنر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از داوطلبان ارزیابی می‌شود. تاکنون هیچ منبع جامع یا مشخصی برای مطالعه از طرف سازمان سنجش برای درس "خلاقیت نمایشی" معرفی نشده است. اما با در دست داشتن کتاب پیش رو به اهتمام "حامد امرایی" که خود سابقه بیش از چهارده سال تدریس هنر و تالیف کتاب و پژوهش در این زمینه را دارد، داوطلبان و هنرجویان می‌توانند سوالات سه دهه کنکور تخصصی هنر را که توسط سازمان سنجش برگزار شده، در اختیار داشته باشند. این اثر علاوه بر دربرگرفتن سوالات کنکور و آزمون های آزمایشی هنر، ضروری ترین مطالب درسی در رشته سینما و تئاتر را در مجموعه‌ای جامع و مفید بررسی می‌کند.
تئاتر و سینما دو بخش اصلی کتاب "خلاقیت نمایشی" از "حامد امرایی" هستند. در قسمت تئاتر، موضوعاتی همچون حماسه و اساطیر، ظهور نمایش و تئاتر در یونان و روم باستان، تئاتر در دوره‌های تاریخی مختلف نظیر قرون وسطی، رنسانس، قرن هجده الی بیست هر کدام به صورت جداگانه، مهم ترین چهره‌ها و جریان‌های تئاتر، مکتب‌های ادبی دنیا، نمایش در شرق و در ایران و برجسته‌ترین نمایشنامه نویسان جهان، به چشم می‌خورد.
در بخش سینما نیز از تاریخ سینما و پیشگامان آن گرفته تا جریان‌ها و چهره‌های مهم آن، مبحث‌هایی پیرامون مسائل تکنیکی در سینما، انواع سبک و ژانر در سینما، اصطلاحات و لغات مربوط به این فضا، تلویزیون، مستند و تاریخ سینمای ایران، همه و همه مورد بررسی قرار گرفته است. در پایان یک مجموعه‌ تست تالیفی نیز برای داوطلبان در نظر گرفته شده تا با آن دانسته‌های خود را بسنجند.

کتاب خلاقیت نمایشی

حامد امرایی
درباره منحامد امرایی متولد 1360 کرمانشاه،‌ فارغ التحصیل کارگردانی و عکاسی از دانشگاه هنر، مدیر رشته سینما در جهاد دانشگاهی هنر کرج، کارشناس سینما در رادیو البرز. وی عهده دار ساخت مجموعه فیلم های کوتاه و مستند، تدریس دروس سینما در مؤسسات آموزشی، تألیف کتاب های خلاقیت نمایشی و خلاقیت موسیقی و همچنین انتشارات کانون فرهنگی آموزش بوده است. از دیگر فعالیت های وی می توان به: دستیار اول کارگردان فیلم تلفن همراه رئیس جمهور، دستیار اول و برنامه ریز تله فیلم نقطه آغاز، دستیار اول و برنامه ریز تله ف...
قسمت هایی از کتاب خلاقیت نمایشی (لذت متن)
اسطوره نشانه ای از عدم آگاهی بشر اسـت ، او به پیروی از تخیل برای رویدادها علت و انگیزه می تراشد و به این ترتیب تخیل را با واقعیت بیوند می دهد . اسـطوره ، تجسم احساسات آدمیان اسـت که در قالب آئین به انسانها حقانیت و واقعیت می بخشد . اسطوره نمایانگر انسان بدوی بدون تمدن و درباره جهان پیرامونش است و حال و هوایی معنوی دارد .