کتاب دختر با بارانی زرد

Jente i gul regnjakke
و نه نمایشنامه دیگر
کد کتاب : 67606
مترجم :
شابک : 978-6001302671
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دختر با بارانی زرد اثر یون فوسه

کتاب « دختر با بارانی زرد» نوشته « یون فوسه» توسط انتشارات « شباهنگ» منتشر شده است.
یون فوسه زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۹نویسنده، مترجم و نمایشنامه‌نویس نروژی است. او در سال 2023 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد.

آثار فوسه بیش از هفتاد رمان، شعر، کتاب کودکان، مقاله‌ها و نمایشنامه‌های تئاتر را شامل می‌شود که به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده‌اند. فوسه یکی از نمایشنامه نویسان معاصر در سطح جهان است که بیشترین اجرا را داشته است. نمایشنامه‌های مینیمالیستی و عمیقا درون‌گرای او، با زبانی که اغلب با نثر و شعر غنایی هم مرز است، به عنوان ادامه‌ای مدرن از سنت نمایشی که توسط هنریک ایبسن در قرن نوزدهم تأسیس شد، مورد توجه قرار گرفته‌اند. آثار فوسه اغلب در سنت تئاتر پسا دراماتیک قرار گرفته است. منتقدان صاحب نام و محققان بسیاری درباره ی یون و آثارش کتاب ها و رساله های زیادی نوشته اند، آن چنان که حجم آنها از آثار خود یون افزون تر است. آثار یون فوسه جوایز بسیاری را نصیب او کرده است، از جمله جایزه بزرگ ایبسن که دو بار به او تعلق گرفت و هر ساله نام یون فوسه را در صدر نام هایی که برای جایزه ی نوبل کاندید می شوند می توان پیدا کرد.

کتاب دختر با بارانی زرد

یون فوسه
یون فوسه (Jon Fosse‎؛ زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۹) نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده اهل نروژ و برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۳ است. آثار وی به فارسی توسط نویسنده، مترجم و محقق تئاتر در کشور سوئد، محمد حامد توسط به فارسی ترجمه شده است.