کتاب زیبا و رویای پاییز

Beauty
یون فوسه (5)
  • 15 % تخفیف
    80,000 | 68,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلا نیلا
    نویسنده:
کد کتاب : 46814
مترجم :
شابک : 978-0050054062
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زیبا و رویای پاییز اثر یون فوسه

در جلد پنجم از مجموعه آثار نمایشی "یون فوسه"، دو نمایش‌نامه به نام‌های "زیبا" و "رویای پاییز" جای گرفته است. نویسنده در این کتاب همچنان تصویری ساده و همزمان غریب از پیچیدگی‌های هویتی و روابط انسانی در دنیای معاصر رقم زده است. در نمایش‌نامه "زیبا" نزدیک‌تر به فضای واقع‌گرا قرار گرفته و در "رویای پاییز"، در اوج هاله‌ای از رویا و کابوس‌های عشق و مرگ، با تأکید بر موضوعات شاعرانه و اندوه‌آمیز، نمایش را به تصویر می‌کشد. این دو نمایش‌نامه دنیای پر از احساسات و ارزش‌های انسانی را با دقت و زیبایی به تصویر می‌کشند.

یون فوسه نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس و شاعر اهل نروژ و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۲۳ است. فوسه از مهم‌ترین نویسندگان نروژ و همچنین از مطرح‌ترین نمایشنامه‌نویسان جهان به‌شمار می‌رود.آثارش ادامه‌دهنده سنت نمایشی است که توسط هنریک ایبسن در قرن نوزدهم در نروژ ایجاد شد.

او ابتدا با نوشتن رمانی به نام «قایق‌خانه» در سال ۱۹۸۹ به موفقیت رسید و سپس از سال ۱۹۹۲ با قطعه «کسی می‌آید» به جرگه نمایشنامه‌نویسان پیوست. از آن زمان تا کنون آثار پرشماری از او منتشر شده‌است و به بیش از ۴۰ زبان دنیا از جمله فارسی ترجمه شده‌اند. از جمله این آثار می‌توان به «مجموعه آثار نمایشی»، «زیبا و رویای پائیز»، «دخترک روی مبل»، «شب آوازهایش را می‌خواند» و «دختری با بارانی زرد» اشاره کرد. برخی از نمایشنامه‌های فوسه به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده‌است.

کتاب زیبا و رویای پاییز

یون فوسه
یون فوسه (Jon Fosse‎؛ زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۹) نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده اهل نروژ و برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۳ است. آثار وی به فارسی توسط نویسنده، مترجم و محقق تئاتر در کشور سوئد، محمد حامد توسط به فارسی ترجمه شده است.