کتاب بازی ها و تمرین ها

Games and Exercises
کد کتاب : 49027
مترجم :
شابک : 978-6005722215
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بازی ها و تمرین ها اثر صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف)

کتاب راهنمای حاضر به منظور پر کردن خلائی در این زمینه نوشته شده است. اگرچه تاکنون بازی ها و تمرین هایی در مورد فرآیندهای گروهی برای موقعیت های آموزشی و تجاری گردآوری شده، تنها در صد کمی از آنها در موقعیت های بین المللی و میان فرهنگی قابل استفاده بوده است. بازی ها و تمرین های کتاب حاضر به دقت و با در نظر گرفتن کاربری میان فرهنگی، بویژه در زمینه توسعه بین الملل، انتخاب شده اند.
اما چرا کتابی در مورد بازی ها و تمرین ها؟ بازی چه ربطی به مقوله جدی توسعه بین الملل یا بازسازی سازمانی دارد؟ پاسخ به این پرسش ها را می توان در نظریه یادگیری جست و جو کرد. متخصصان آموزش به این نتیجه رسیده اند که میزان یادگیری افراد از طریق گوش کردن منفعل و یادداشت برداری بسیار کم است. ما تنها ۱۰ درصد آنچه را می خوانیم، ۲۰ درصد آنچه را می شنویم، و ۳۰ درصد آنچه را می بینیم به خاطر می سپاریم. اما با استفاده از ترکیبی از حواس، منحنی حافظه به گونه ای چشمگیر افزایش پیدا می کند به ترتیبی که ۵۰ درصد آنچه را می بینیم و می شنویم، ۸۰ درصد آنچه را در موقعیتی ویژه بیان می کنیم، و ۹۰ درصد آنچه را بیان می کنیم و انجام می دهیم در ذهنمان می ماند. انجام دادن و تمرین کردن بسیار مهم است. بازی ها برای افزایش یادگیری اطلاعات جدید و شکل گیری ایده های نو، حواس بیشتری را به کار می گیرند، این مسئله، بویژه در کارهای بین المللی که شاخص ها، ارزش ها و دیدگاههای مختلف باید در نظر گرفته شود، از اهمیت خاصی برخوردار است. روش های آموزشی کنونی می توانند این عوامل مهم را به حاشیه برانند، و مانعی برای پیشرفت و تبادلات میان فرهنگی شوند. بازی ها ابعاد جدیدی به تجربه انسان می افزایند و برای ما موقعیت تسهیم دیدگاه های مختلف را مهیا می سازند.

کتاب بازی ها و تمرین ها

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف)
صندوق کودکان ملل متحد (به انگلیسی: United Nations Children's Fund) که بیشتر با نام (اختصاری یونیسف) خوانده می‌شود سازمانی است که برای فراهم‌کردن غذای اضطراری و خدمات بهداشتی - درمانی برای کودکان در کشورهایی که در اثر جنگ جهانی دوم تخریب شده بودند برپا شد. در ۱۱ دسامبر ۱۹۴۶ به توصیه شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد و تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد برپا شد.