کتاب غزالی

Ghazali: The Revival of Islam
(احیاگر اسلام)
کد کتاب : 49666
مترجم :
شابک : 978-9642248124
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب غزالی اثر اریک اورمزبی


این اثر جذاب، مشخصات ابوحامد غزالی (1058-1111)، برجسته ترین محقق و عارف اسلامی دوره قرون وسطی را نشان می دهد. او با جلب حمایت وزیر نظام الملک در اوایل کار خود، به ریاست دانشکده نظامیه در بغداد منصوب شد و مخاطبانی را از سراسر جهان اسلام که به دنبال آموزه های او در زمینه فلسفه و فقه اسلامی بودند، جذب کرد. سرانجام به دلیل بحران روحی که از سمت خود دست کشید، به تبعید خودخواسته رفت و در جریان آن شاهکار صوفیانه «احیای علوم الدین» را نوشت. مختصر و روشن، این مقدمه ای کامل برای زندگی و کار این مرد بزرگ است.
این کتاب به چهار بخش تقسیم شده است، که هر بخش شامل ده کتاب است. آموزه‌ها و اعمال اسلام را تبیین می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان آن‌ها را مبنای زندگی عمیق عبادی قرار داد و به مراحل عالی تصوف یا عرفان منتهی شد. سید حسین نصر بیان می کند که «شاید تأثیرگذارترین اثر اخلاقی در تاریخ اسلام باشد».این کتاب بعد از قرآن و حدیث به پرخواننده ترین کتاب اسلامی تبدیل شد. دستاورد بزرگ آن این بود که الهیات ارتدکس اهل سنت و عرفان صوفیانه را به شیوه ای مفید و قابل درک برای هدایت هر جنبه ای از زندگی و مرگ مسلمانان با هم گرد آورد. این کتاب مورد استقبال علمای اسلام از جمله نواوی قرار گرفت و فرمودند: «اگر کتاب‌های اسلام جز احیاء همه از بین می‌رفت، جایگزینی همه آنها کافی است.»
اریک اورمزبی، کتابدار ارشد در کتابخانه موسسه مطالعات اسماعیلی لندن است. او قبلا استاد و مدیر موسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل بود.

کتاب غزالی

اریک اورمزبی
اریک لین اورمزبی (متولد 1941 در آتلانتا ، جورجیا) معاون تحقیقات دانشگاهی و انتشارات در انستیتوی مطالعات اسماعیلی در لندن است. وی پیش از این استاد انستیتوی مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل بود که در آنجا به عنوان مدیر نیز فعالیت می کرد. وی در زمینه اندیشه اسلامی، از جمله تئودیسای در اندیشه اسلامی (1984)، به طور گسترده منتشر شده است.اورمسبی شش مجموعه شعر منتشر کرده است، از جمله زیارتگاه باواریایی و سایر اشعار (1990) که جایزه بهترین شعر آن سال را در کبک دریافت کرد. شعرهای وی در نیویورکر و پاریس ریو...