کتاب مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه

Mesbahol hodaiyeh
کد کتاب : 50020
مترجم :
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 584
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه اثر عزالدین محمود بن علی کاشانی

کتاب «مصباح الهدایة و مفتاح الکفایة» نوشته عزالدین محمود بن علی کاشانی است. کتابی که پیش رو دارید یکی از آثار ممتاز و برجسته در زمینه ی اخلاق و تصوف است که از قرن هفتم به بعد یکی از کتب منحصربه فرد در زمینه اخلاق و تصوف محسوب می شود. «مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه» مهمترین اثر عزالدین محمود به فارسی است که توسط استاد جلال الدین همایی تصحیح شده است. این کتاب شامل ده فصل است و هر فصل خود ده قسمت دارد و درمجموع صد فصل می شود. فصل های این کتاب به این شرح است:
1. اعتقادات متصوفه 2. علوم 3. معارف 4. اصطلاحات صوفیان 5. مستحسنات متصوفه 6. آداب 7. اعمال 8. اخلاق 9. مقامات 10. احوال.

کتاب مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه

دسته بندی های کتاب مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه
قسمت هایی از کتاب مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه (لذت متن)
تاریخ علمی و ادبی هر ملتی همچون سلسله ای است به هم پیوسته که اگر حلقه ای از آن مفقود شد پیوند این سلسله و در حقیقت رشته ی حیات معنوی و فرهنگی که کارنامه ی افتخارات و سرمایه ی بقا و رشد ملی است ازهم گسیخته و پایه ی کاخ مدنیت آن قوم متزلزل و منهدم می شود. زیان ها و خلل های بی شمار که از گسستن این رابطه به پایه و دستگاه وحدت و سعادت یک ملت می رسد جبرانش به هیچ وجه میسر نخواهد بود. آثار و نتایج زیان بخش بی حدوحصر که از فقدان آثار علمی و ادبی برای ملل و اقوام عالم اتفاق می افتد هزار بار از حلقه های مفقوده فرضیات طبیعی محسوس تر و آشکارتر است…