کتاب مت میلیونر

Matt's Million
کد کتاب : 51748
مترجم : زهره فرنیا
شابک : 978-9641203988
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مت میلیونر اثر اندرو نوریس

این اثر از مجموعه داستان های انگلیسی است که برای نوجوانان نوشته شده است. مت میلونر داستان پسربچه ای به نام ماتیو کالینز است که همه او را مت صدا می زنند. مت پسر بازیگوش اما باهوشی بود که در دوران بیماری اش در خانه موفق به ساخت یک بازی ساده کامپیوتری می شود. به طور اتفاقی این بازی اهمیت زیاد پیدا می کند و نسخه های پیشرفته تری از آن توسط شرکت های معروف تولید می شود.
سودفروش این بازی ها با چک و نامه ای به دست مت می رسد و مت با تحقیقات متوجه می شود که او مالک آن چک است و در اولین قدم برای خود یک حساب بانکی باز می کند. در مراحل بعدی از سود بانکی پولش، دوچرخه، ماشین رولزرویس و ... می خرد. اما زمانی که به فکر خرید خانه مجلل و اشرافی افتاد با کمک یکی از دوستانش متوجه برخی واقعیت ها می شود تا با پولش زندگی انسان ها را تغییر دهد و برای آینده اش برنامه ریزی کند. مت به جای خانه اشرافی خانه مادرش را خرید تا او را از کار کردن و پرداخت اقساط راحت کند. مت پس از آن از خرج کردن های زیاد دست برداشت و بخشی از درآمد پولهایش را به افراد نیازمند بخشید؛ سپس ماجراهایی روی می دهد که شرح آن در ادامه داستان آمده است.

کتاب مت میلیونر

اندرو نوریس
اندرو نوریس (Andrew Norriss‎؛ زادهٔ ۱۸ اکتبر ۱۹۴۷) نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، و نویسنده کودکان اهل بریتانیا است. او در کالج ترینیتی دوبلین تحصیل کرده است. از آثار شاخص نوریس میتوان از ساعت برنارد و آکویلا نام برد.