کتاب اولدوز و عروسک سخنگو

Oulduz
  • 15 % تخفیف
    99,000 | 84,150 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ناک ناک
    نویسنده:
کد کتاب : 52768
شابک : 978-6226805599
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب اولدوز و عروسک سخنگو اثر صمد بهرنگی

داستان «الدوز و عروسک سخنگو» یکی از داستان‌های کودکانه‌ی «صمد بهرنگی»، نویسنده‌ی ترک‌زبان ایرانی است که به زبان فارسی منتشر شده است. این اثر یک روایت روان و خواندنی برای کودکان است که از چندین دهه‌ قبل به یادگار مانده است. این اثر از ارزش ادبی بالایی برخوردار است و مطالعه‌ی آن کودکان را با نثر فارسی و داستان پرمحتوا آشنا می‌کند. شخصیت‌های این داستان «عروسک باز»، «اولدوز»، «زن بابا» و «خواهر زن بابا» هستند که در سایر داستان‌های کودکانه‌ی «صمد بهرنگی» هم حضور دارند.
داستان «الدوز و عروسک سخنگو» اولین بار در پاییز سال 1346 منتشر شد. این اثر در طی چند دهه‌ی اخیر چندین بار توسط انتشارات متعدد به چاپ رسیده است؛ انتشارات جامه‌دران نسخه‌ی الکترونیک این اثر را در 1385 منتشر کرده است که در همین صفحه برای دانلود و مطالعه وجود دارد.

کتاب اولدوز و عروسک سخنگو

صمد بهرنگی
صمد بهرنگی در ۲ تیر ۱۳۱۸ در محله چرنداب در جنوب بافت قدیمی شهر تبریز در خانواده‌ای تهی‌دست چشم به جهان گشود. پدر او «عزت» و مادرش «سارا» نام داشتند. صمد دو برادر و سه خواهر داشت. پدرش کارگری فصلی بود که بیشتر به شغل زه‌تابی (آنکه شغلش تابیدن زه و تهیه کردن رشته تافته از روده گوسفند و حیوانات دیگر باشد) زندگی را می‌گذراند و خرجش همواره بر دخلش فزونی داشت. برخی اوقات نیز مشک آب به دوش می‌گرفت و در ایستگاه «وازان» به روس‌ها و عثما...