کتاب راهنمای نمودار شاهنامه فردوسی

Shahnameh
کد کتاب : 52799
شابک : 978-9649648842
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1388
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای نمودار شاهنامه فردوسی اثر فرانک دوانلو

در این اثر شما می توانید، در یک نمودار بزرگ و مفصل، همزمانی پادشاهان، پهلوانان و دیگر نام‌آوران را ببینید و تصور روشنی از آن داشته باشید.
ارزش و کاربرد شاهنامهٔ فردوسی به عنوان یک مرجع مهم در مطالعات تاریخی و اسطوره‌شناسی و دیگر حوزه‌های ایران‌شناسی، بیشتر از گذشته شناخته شده و امروزه هیچ پژوهشگر مطالعات ایرانی خود را از رجوع به آن بی‌نیاز نمی‌بیند.
پژوهشگر و علاقه‌مندی که مایل باشد برای نمونه بداند که پهلوانی همچو «توس» با کدامیک از دیگر شخصیت‌های شاهنامه همزمان بوده است؛ و یا زمان زایش و مرگ شخصیتی، همزمان با کدامیک از شخصیت‌های دیگر بوده؛ و یا نسبت به چه کسانی تقدم و تأخر زمانی داشته، ناچار است به کندوکاوی عمیق و دقیق در شاهنامه بپردازد که هم به زمان زیادی نیاز خواهد بود و هم امکان اشتباه در آن اجتناب ‌ناپذیر است.
برای این منظور، نگارندهٔ نمودار تصمیم به تهیه راهنمایی گرفته است که به کمک آن بتوان با نگاهی سریع، به ترتیب و همزمانی شخصیت‌های شاهنامه پی برد. هر شخصیت در چه زمانی پدیدار شده، با چه کسان دیگری همزمان بوده، و در چه زمانی از جهان رفته و یا به عنوان یک جاودان و یا دیگر علت‌ها، از او سخن دیگری در شاهنامه به میان نیامده است…

کتاب راهنمای نمودار شاهنامه فردوسی

فرانک دوانلو
فرانک دوانلو متولد ۲۵ اَردیبهشت ۱۳۵۰ در تهران بود. گفتنی است شادروان دوانلو علاوه بر شاهنامه‌پژوهی؛ پژوهش‌هایی را نیز در زمینهٔ فرهنگِ ایران و جشن‌های ایرانی (جشن مهرگان، جشن تیرگان و اسفندگان و...) انجام داده بود.از آثار منتشر شدهٔ این شاهنامه‌پژوه می‌توان به دفترهای پارسی‌نگاشته شاهنامه فردوسی، رویدادهای تاریخ‌دار شاهنامه فردوسی، فرهنگ نام‌های ایرانی بر بنیاد شاهنامه فردوسی، راهنمای نمودارشاهنامه فردوسی دوره پیشدادیان و کیانیان، گات‌های زرتشت (مت...
دسته بندی های کتاب راهنمای نمودار شاهنامه فردوسی