کتاب طراحان گرافیک معاصر ایران (۴)

Contemporary Iranian graphic designers
هومن مرتضوی
کد کتاب : 53560
شابک : 978-9643063085
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1384
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب طراحان گرافیک معاصر ایران (۴) اثر هومن مرتضوی

با گذشت حدود 6 دهه از عمر طراحی گرافیک ایران ، هنوز طراحی گرافیک ما آن طور که باید در مجامع بین المللی شناخته شده نیست. تلاشهایی که جهت شناخت گرافیک ایران انجام پذیرفته اکثرا به صورت پراکنده و غیر مکتوب بوده و گردآوری آثار طراحان به صورت منسجم صورت نپذیرفته است.مجموعه طراحان گرافیک ایران با هدف گردآوری آثار طراحان گرافیک ایران و ثبت و عرضه این آثار توسط انتشارات یساولی در چندین جلد به چاپ رسیده است
طراحی گرافیک در کشور ما آن چنان که شایسته است در دنیا شناخته نشده است، لذا ساعد مشکی، طراح گرافیک و مدیر هنری و ناشر ایرانی، مجله‌ای را با نام «طراحان گرافیک معاصر ایران» منتشر کرده است که در هر شماره به معرفی هنرمندان و طراحان و آثار آنان می‌پردازد.

کتاب طراحان گرافیک معاصر ایران (۴)

هومن مرتضوی
هومن مرتضوی (متولد سال ۱۳۴۳) طراح گرافیک، نقاش و نویسنده معاصر ایرانی است.او تحصیلات خود را در ایران و انگلستان انجام داد. از شاگردان آیدین آغداشلو بود. آثارش را چندین نمایشگاه انفرادی و جمعی در ایران و آمریکا به نمایش گذاشت. از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ در آمریکا به زندگی و کار پرداخت و سپس به ایران بازگشت. شخصیت خیالی سیمون اردوبادی را خلق کرد و در کتابی با نام پروژه نابجا: ظهور و سقوط سیمون اردوبادی به برخی از احوالات و کارهای این نمونه نمادین برخی از ایرانی‌های مقیم لس آنجلس پرداخت.
دسته بندی های کتاب طراحان گرافیک معاصر ایران (۴)