کتاب کتابها، مقدمه ها، نقدها

Books
مقالات تقی زاده 13 (دانشمندان-ایران شناسان)
کد کتاب : 54273
شابک : 978-9643156510
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 512
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتابها، مقدمه ها، نقدها اثر سید حسن تقی زاده

در این کتاب، مجموعه تقریظ‌ها و انتقادها بر کتاب‌ها و رساله‌هایی آمده است که مرحوم تقی‌زاده مساعی جمیلۀ نویسندگان آنها را خدمت بزرگی به طالبین اطلاع و ارباب معرفت و ذوق یافته‌اند.
شمه‌ای از تاریخ جراید فارسی و ایرانی که طلیعۀ نشریات سیاسی و علمی ایران بودند و شاید به نشو و نمای تخم بیداری عامّه که منتهی به مشروطیت شد کمک کردند ذکر شده است.
مختصری از تاریخ زندگانی و مقام بلند بزرگ مردانی همچون ادیب الممالک فراهانی، سیدجمال‌الدین اسدآبادی، میرزاتقی‌خان امیرنظام، میرزا محمدخان قزوینی و… که اسباب آبرومندی و سربلندی ایران بودند و نیز چند ایران‌‌شناس نام‌آور بیان گردیده است.

کتاب کتابها، مقدمه ها، نقدها

سید حسن تقی زاده
سیدحسن تقی‌زاده (زاده ۵ مهر ۱۲۵۷ در تبریز – درگذشته ۸ بهمن ۱۳۴۸ در تهران)، از رهبران انقلاب جنبش مشروطه ایران، از رجال سیاسی بحث‌انگیز معاصر، دیپلمات، از شخصیت‌های علمی و فرهنگی ایران معاصر، و در زمره کسانی است که جمعی به شدت هوادار و موافق، و مخالفانی از طیف‌های گوناگون دارد. وی مدتی رئیس مجلس سنای ایران بود.منابع زیادی دربارهٔ او انتشار یافته‌اند اما جنبه‌هایی از زندگی سیاسی او هنوز ناشناخته، کم‌شناخته، و موضوع مجادلات سیاسی هستند.سیدحسن تقی‌زاد...