کتاب دکان های کاغذی

Dokan-haye Kaghazi
جریان شناسی مدعیان دروغین مهدویت
کد کتاب : 54838
شابک : 978-9649734682
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دکان های کاغذی اثر علی محمدی هوشیار

از دیرباز، باورهای آخرالزمانی مورد سوء استفاده اشخاص منحرف بوده و برای رسیدن به اهداف و اغراض مسموم خود، احساسات دینی مردم را بازیچه خود قرار داده‌اند. یکی از این باورها، اعتقاد به مهدویت است که از صدر اسلام تا کنون مدعیان بی‌شماری داشته و از این رهگذر، دکان دارانی مسلمانان را فریب داده و به سوی خود دعوت کرده اند.
کتاب دکان‌های کاغذی با موضوع جریان شناسی مدعیان دروغین مهدویت از سده نخست اسلام تا عصر حاضر تدوین شده است تا بتواند گامی در مسیر روشنگری و تحلیل لایه‌های پنهان سردمداران جریان‌های مدعی مهدویت بردارد.
نویسنده کتاب کوشش کرده است؛ تا با پیروی از جدیدترین و کاربردی‌ترین روش‌های علمی جریان‌شناسی، به تحلیل لایه‌ای علت‌ها در جریان‌های مدعی مهدویت پرداخته و نمونه متفاوت‌تری از کتاب‌های پیشین و مشابه را به بازار کتاب عرضه کند.
در این کتاب؛ پس از طبقه بندی مدعیان دروغین مهدویت، از گونه شناسی ادعائی تبعیت شده و هر شاخه از مدعیان به طور مجزا ادعاشناسی شده و تبعات منفی هر گونه را نسبت به زمان خود مورد بررسی قرار داده است.
نویسنده کتاب می‌گوید: «من این کتاب را یک کتاب مختصر و مفید در عرصه مهدویت می‌دانم و امیدوارم که با مطالعه این کتاب، دیگر شاهد فریفته شدن شیعیان به وسوسه مدعیان مهدویت نشویم».

کتاب دکان های کاغذی

علی محمدی هوشیار
علی محمدی هوشیار در پنجمین روز فروردین سال 1362 در شهر زنجان به‎ ‎دنیا آمد. بعد از اتمام دوره راهنمایی، در سال 1376 وارد حوزه علمیه‏‎ امام صادق (ع) ‎زنجان شد. در این ایام از محضر اساتیدی همچون؛ آیت الله خاتمی، آیت الله ناصری، استاد علوی، استاد مصطفوی و سایر اساتید بهره برده و در کنار تحصیلات حوزوی، به طور چشمگیری به مطالعه آثار بزرگان و اندیشمندان، در حوزه علوم مختلف دینی همت گمارد که در این میان انس و الفت او با کتابهای شهید آیت الله مطهری بیشتر بود. آشنایی وی با برخی از ...
دسته بندی های کتاب دکان های کاغذی