کتاب رهایی از استرس

Getting Out of a Stress Mess!
راهنمایی برای کاهش استرس در کودکان
کد کتاب : 55277
مترجم :
شابک : 978-6008733119
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب رهایی از استرس اثر مایکلین ماندی

دومین جلد از مجموعه مهارت‌های زندگی، اطلاعاتی ساده درباره اضطراب کودکان را ارائه می‌دهد. بیشتر بزرگسالان باور دارند که کودکان باید موفق باشند. در مقایسه با زندگی پیچیده و پرجوش امروزی، به نظر می‌آید که کودکان از نگرانی مبرا باشند.

اما کودکان به همان اندازه که شما تصور می‌کنید یا آرزویش را دارید، آرامش ندارند. روبرویی با اضطراب، یک قسمت طبیعی از رشد آن‌هاست. آن‌ها روز به روز با تجربیات جدید مواجه می‌شوند و انتظار می‌رود در تلاش‌ها و دریافت اطلاعات جدید، توانایی پیدا کنند. بسیاری از چیزهایی که کودک با آن روبه‌رو می‌شود، جدید است یا حتی اتفاق نادری است؛ اما کودکان، مانند بزرگ‌ترها، مهارت روبرویی با این پدیده‌های جدید را ندارند.

اضطرابی که کودکان امروزی تجربه می‌کنند، بخشی از آموزش‌شان است. شما در حال تلاش برای آموزش کودکان خود به چیزهایی مفید هستید ولی این ممکن است فشار زیادی روی آن‌ها بی‌آورد. نمی‌خواهید آن‌ها فرصت انجام ورزش، سرگرمی یا فعالیت‌های دیگری را از دست بدهند. از آن‌ها انتظار دارید در همه موارد برتری داشته باشند تا به افتخار برسند. اما واقعیت این است که کودکان نمی‌توانند در تمامی زمینه‌ها برتری داشته باشند یا در همه رقابت‌ها برنده شوند یا در نمایش‌ها نقش اصلی داشته باشند یا بهترین اتاق را داشته باشند تا موفق به نظر بیایند.

برای کاهش فشارهایی که بر کودکان تحمیل می‌شود، می‌توانید آن‌ها را تشویق کنید تا به جنبه‌های مثبت زندگی خود و تلاش‌هایی که کرده‌اند نگاه کنند. همچنین می‌توانید به آن‌ها کمک کنید که در هر چیزی که انجام می‌دهند، آرزوی بهتر شدن را داشته باشند بدون آنکه انتظار داشته باشند باید بهترین باشند. کودکان همیشه نمی‌توانند اضطراب خود را درک و بیان کنند، اما نشانه‌های اضطراب در رفتارشان مشهود است.

"رهایی از استرس"، کتابی است که به شما کمک می‌کند کودکانی که تحت فشار قرار گرفته‌اند را درک کنید و آن‌ها را به سوی راه‌هایی سالم و مثبت برای کاهش اضطراب هدایت کنید. مایکلین ماندی، مشاور اجتماعی و مدرسه، به عنوان نویسنده این کتاب اعتقاد دارد که برخی از اضطراب‌هایی که کودکان در مسیر رشد خود تجربه می‌کنند، به طور طبیعی و قابل پذیرشی رخ می‌دهد. با این حال، با توجه به فشارهای اجتماعی و تغییرات خانوادگی، کودکان می‌توانند به اضطراب پایان دهند.

کتاب رهایی از استرس

قسمت هایی از کتاب رهایی از استرس (لذت متن)
خندیدن یک روش عالی برای آرام شدن است. چه چیزی تو را می خنداند؟ بازی های بچگانه؟ تعریف خاطرات خنده دار؟ ایستادن روی سرت؟ به حیوانات نگاه کن که چطور استراحت می کنند. حیوانات می دانند چطور خود واقعی شان باشند و تقریبا هیچ وقت آن ها را در حال عجله و اضطراب نمی بینی. بگذار او به تو یاد بدهد که چطور آرامش داشته باشی! اگر شب از شدت فکر و خیال و استرس خوابت نمی برد، به خنده دار ترین اتفاقی که در آن روز افتاده فکر کن. این کار باعث می شود خنده ات بگیرد و نگرانی ها را فراموش کنی.