کتاب اطلس جهان امروز

Atlas of the World Today
کد کتاب : 55535
شابک : 978-6229545140
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب اطلس جهان امروز اثر مجموعه ی نویسندگان

در بخش نخست این مجموعه مطالب عمومی در مورد جغرافیا و نجوم آمده که در طی آن به منطومه شمسی،مهمبانگ و سیر تکامل زمین از آغاز تا کنون و همچنین خلاصه ای از سیستم های تصور نقشه پرداخته شده است . بخش دوم با مجموعه ای از اطلاعات جغرافیایی آغاز گردیده و در ادامه فهرست کشور های مستقل ، جهان در جدولی جامع شامل چندین مورد از مشخصات مختلف کشورها به صورت یکسان درج شده است. پرچم کشورهای متسقل جهان نیز در دوصفحه آمده و سرزمین های غیرمستقل جهان نیز دو صفحه را به خود اختصاص داده است.
نقشه آسیا به صورت طبیعی و سیاسی در ابتدای بخش سوم قرار گرفته و پس از نقشه خاورمیانه، پنج نقشه موضوعی از ایران شامل نقشه های طبیعی، تقسیمات کشوری، راهها ، منابع آب و زمین شناسی یه علاوه دو نقشه دریای خزر و خلیج فارس درج شده است.
به لحاظ اهمیت ویژه کشورهای همسایه و کشور های مهم آسیا، ۱۸ صفحه به این کشورها اختصاص یافته است.
در چهارمین بخش، پس از دو نقشه طبیعی و سیاسی از اروپا، نقشه راهنمای اتحادیه اروپا چاپ شده که شامل اطلاعاتی در مورد تاریخچه و ارکان مهم این اتحادیه می باشد.در ادامه این فصل نقشه های سیاسی متعددی از کشور های و مناطق مهم اروپا آمده است.
سپس در بخش پنجم پس از درج دونقشه طبیعی و سیاسی از آفریقا ، سه صفحه نیز به نقشه های دقیق تر از این قاره پهناور اختصاص یافه است .
بخش ششم به قاره امریکای شمالی و مرکزی تخصیص داده شده است.
در بخش هفتم نیز در مجموع ۴ نقشه طبیعی و سیاسی از قاره آمریکای جنوبی و دو کشور مهم امریکای جنوبی درج شده است. سپس در طی سه صفحه به نقشه های طبیعی و سیاسی کشور های نواحی استرالیا و اقیانوسیه پرداخت شده است و در پایان این قسمت نیز دو نقشه از مناطق پیرامونی شمالگان و سرزمین جنوبگان امده است.
کتاب اطلس جهان امروز

کتاب اطلس جهان امروز

دسته بندی های کتاب اطلس جهان امروز