کتاب ویزا برای مجردها

Viza Baraye Mojaradha
پاسپورت خوشبختی
کد کتاب : 55661
شابک : 978-6004515795
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ویزا برای مجردها اثر فرانک کلابی

زندگی مجردی را از ابعاد گوناگون بررسی می‌کند و مزایا و معایب آن را برای‌تان مطرح می‌کند. فرانک کلابی در این کتاب با ادبیاتی ساده و صمیمانه راهکارهایی برای بهبود کیفیت این سبک زندگی ارائه می‌دهد.
همه‌ی انسان در برهه‌ای از زندگی خود تجرد را تجربه کرده‌اند و واژه‌ی تجرد برای بسیاری یادآور شیطنت‌های کوچک و بزرگ، کارهای یواشکی، آزادی و... است. خوب یا بد بودن زندگی مجردی، مسئله‌ای است که نمی‌توان به پاسخ واحدی برای آن رسید و عوامل بی‌شماری در پاسخ به آن دخیل هستند که مهم‌ترین آن به فرد مجرد بازمی‌گردد.
کتاب حاضر، چهارمین جلد از مجموعه‌ی پاسپورت خوشبختی است و فرانک کلابی در این کتاب تلاش می‌کند تا مثال‌های مناسبی از زندگی مجردها و متأهل‌ها ارائه دهد تا مزایا و معایب هر دو سبک زندگی، نمود بیشتری پیدا کنند. کتاب «پاسپورت خوشبختی: ویزا برای مجردها» به سختی‌های زندگی مجردی در ایران نیز می‌پردازد و راهکارهای جالب و آموزنده‌ای برای مواجهه با فشارهای روانی آن ارائه می‌کند.

کتاب ویزا برای مجردها

دسته بندی های کتاب ویزا برای مجردها
قسمت هایی از کتاب ویزا برای مجردها (لذت متن)
زندگی های مجردی، مانند نقاط کوری هستند که به چشم نمی آیند. نقاط کوری، مملو از حس کنجکاوی از سمت جامعه. مجردها از خیلی لحاظ مقایسه و قضاوت می شوند. اگر بعد از تلاش های شبانه روزی، هنوز خانه ای اجاره ای دارند و یک چهارچرخه ی معمولی، پشت آن ها حرف های زیادی می زنند. می گویند ده سال است توی آن شهر معلوم نیست چه کار می کند که عرضه ی جمع کردن پول و خریدن یک آلونک را ندارد. ممکن است بعد از مدت کوتاهی از کار کردن، پولشان را جمع کنند و خانه ای در حد خودشان خریداری کنند. آن موقع هم حرف پشت شان زیاد است. می گویند معلوم نیست از کجا این همه پول درآورده، حتما به جایی وصل است. آن ها را به همه چیز وصله و پینه می کنند و انواع کارهای خلاف و غیر خلاف را به ناف شان کوک می زنند. آپارتمانی را در نظر بگیرید که در یکی از واحدهای آن دختر یا پسر مجردی زندگی می کند. گویی تمام آن آپارتمان بسیج می شوند تا ببینند آن فرد چطور زندگی می کند، چه چیزی می پوشد، کجا می رود و مهم تر از همه چه مهمان هایی به دیدن او می آیند. نسبت به مهمان های جنس موافق یک جور موضع می گیرند و نسبت به ورود مهمان های جنس مخالف که دیگر چشم تان روز بد نبیند. کوچک ترین خلافی در آن ساختمان پررنگ می شود. اگر فرد مزبور زن باشد، زن های همسایه نسبت به او حساس می شوند و هی چپ و راست به او گیر می دهند. شوهرشان که وارد خانه می شود یک جوری به او نگاه می کنند. اگر آن فرد مرد باشد، مردهای همسایه، حساسیت نشان می دهند و سعی می کنند نکات امنیتی را به همسرشان گوشزد کنند. موقعی که در مورد همسایه ها حرف می زنند، انگار روحی چیزی در آن واحد زندگی می کند، سرسری از آن عبور می کنند.