کتاب شرح جامع بر رساله قشیریه

Sharhe Jame Bar Qushayri
کد کتاب : 56751
مترجم :
شابک : 978-9644015076
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شرح جامع بر رساله قشیریه اثر ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری

کتاب « شرح جامع بر رساله قشیریه» نوشته « ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری»توسط انتشارات زوار منتشر شده است.
رساله قشیریه یا الرسالة القشیریة مجموعه نامه‌ها و پیام‌هایی است به زبان عربی که زین‌الاسلام ابوالقاسم عبد الکریم بن هوازن قشیری آنرا به صوفیان و شاگردان خود می‌فرستاده. شروع تهیه آن در سال ۴۳۷ هجری و پایان آن به سال ۴۳۸ بوده و علت نوشتن و ارسال آنها را ظهور فساد در طریقت و انحراف صوفی - نمایان ذکر نموده‌ است.
کتاب شامل دو فصل و پنجاه و چهار باب است. فصل اول به بیان عقاید صوفیان و فصل دوم خلاصه‌ای از فصل اول است. پس از این دو فصل، بابی در شرح احوال مشایخ صوفیه و باب دیگر شرح اصطلاحات و تعبیرات آنان است. ابواب دیگر ذکر حالات و مقامات و آداب و اخلاق مشایخ را بیان می‌کند.

کتاب شرح جامع بر رساله قشیریه

ابوالقاسم عبدالکریم بن هوازن قشیری
عبدالکریم بن هَوازِن قشیری (۹۸۶ - ۱۰۷۲) صوفی، فیلسوف و مفسّر عربی ایرانی در سدهٔ پنجم هجری بود.از فیلسوفان مسلمان در سده چهارم و پنجم هجری قمری بود. وی همچنین در علم حدیث، کلام، فقه و تفسیر قرآن دانش‌های تخصصی آموزش دید. مهم‌ترین اثر وی الرسالة القشیریة نام دارد. او در زمانی زندگی می‌کرد که خلافت عباسیان در جهان اسلام حکم می‌راند و غزنویان در ایران فرمان می‌دادند. وی معاصر با ابوسعید ابوالخیر بوده‌است.قشیری ار بزرگان تصوف در قرون چهارم و پنجم می‌باشد از اکاب...
دسته بندی های کتاب شرح جامع بر رساله قشیریه