کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده

Intensive Short Term Dynamic Psychotherapy
کد کتاب : 57232
مترجم :
شابک : 978-6009183623
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 387
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده اثر پاتریشیا کاولین دلاسلوا

به طور سنتی، درمان روانکاوانه یک تلاش طولانی مدت بوده است که مستلزم تعهد طولانی مدت بیمار و تحلیلگر و همچنین منابع مالی گسترده است. اخیرا، رویکردهای کوتاه مدت برای درمان روانکاوی افزایش یافته است. یکی از شناخته شده ترین راه ها که به طور کامل نیز مطالعه شده و اثر بخشی آن مورد بررسی دقیق قرار گرفته است روش پیشگامانه ی روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده است که توسط دکتر حبیب دوانلو ابداع شده است. نویسنده ی این کتاب،پاتریشیا کاولین دلاسلوا، پس از آموزش دیدن مستقیم زیر نظر دکتر داونلو، طرحی واضح و مختصر از روشی که در این زمینه به عنوان یک روش کلاسیک در نظر گرفته شده است، نوشته است. این کتاب به شیوه ای سیستماتیک، مشابه فرآیند درمان، از تماس اولیه تا پایان و پیگیری سازماندهی شده است. مثال‌های بالینی مفصل در سراسر متن ارائه شده‌اند تا نشان دهند که چگونه نظریه به تکنیک‌هایی با قدرت و اثربخشی بی‌نظیر ترجمه می‌شود.
در بخشی از این کتاب آمده است:
" هدف های رویارویی با دفاع ها
هدف های این مرحله از درمان چه در بیمارانی که همکاری بالایی دارند و به روشن سازی و تحلیل به طور موفقیت آمیز پاسخ می دهند و چه در بیماران با مقاومت بالا که به فشار و چالش نیاز دارند، سه حوزه را در بر می گیرد:
1-حساسیت زدایی ایگو نسبت به عواطف مسموم پیشین.
2-سرکوب زدایی خاطرات و تداعی های مربوط به ریشه های تعارض های درون روانی بیمار.
3- به کار بستن یافته های شناختی و عاطفی به سطح آمده برای تحلیل معنادار مثلث انتقال_حال_گذشته و تحکیم بینش بیمار."

کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده

پاتریشیا کاولین دلاسلوا
دکتر کاولین، روانشناس بالینی با بیش از 30 سال تجربه ، یک درمانگر ، معلم و نویسنده است ، متعهد به تسهیل درمان عمیق و پایدار برای بیماران خود و آموزش درمانگران برای انجام این کار است. کار او درک نظری توسعه طبیعی و آسیب شناختی را ادغام می کند و آخرین یافته های تحقیقات روان درمانی و علوم اعصاب را در بر می گیرد تا تکنیک های اثربخشی اثبات شده را روشن کند. علاوه بر این ، این تکنیک ها در یک مدل منسجم از درمان ، که تحت عنوان روان درمانی پویای کوتاه مدت فشرده (ISTDP) شناخته می شود ، بافته شده است.
دسته بندی های کتاب روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده